Dan före Doppare dan.

Ah, redan framme vid dagen innan. Slutspurten är gjord o nu väntar bara målgång. Efter hektiska dagar på jobbet är det äntligen julafton imorgon, vilket betyder inga fler julklapps inslagningar. Mina händer ser ut som skit efter dom här dagarna, dom har verkligen fått jobbat snabbt. Men det har varit kul :)

Just kommit hem från Jenny o Carlos, varit där på lite glögg o födelsedagskalas. Lilla Sophie fyllde tre år o det var full rulle på de tre små rödhåriga knottarna som sprang runt i huset :)

Jobbade 10-18 idag o när jag kom hem stod bordet dukat med julens delikatesser, vilken farsa jag har! Fint uppdukat o ljusen tända, det är verkligen inte varje dag ett under slår till. Hur än det är har faktiskt pappa skött sej rätt bra nu sista veckorna innan jul, kanske han hoppas på en fin belöning från tomten imorgon?! Vi får väl se hur det blir med den saken .... (;

Julafton firas i Bäckebo tillsammans med Brodertuck o co,, precis som de senaste tre åren. Det blir mysigt. Julmaten står uppdukad, glöggen är varm, paket under Jultallen(!) o älsklings ungarna är speedade. Lite live dragspel o eld i brasan på det så är julen fullbordad. Underbart :)

Vad klär man sej i på julafton egentligen? Klänning? kofta? Jeans o tröjja? dresscoden lixom?! Jag har vekrligen ingen aning .....

NAKENFIS*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0