Ännu en torsdag.

Ah, ännu en torsdag börjar nå sitt slut. En torsdag som innehållit allt för mycket av ingenting. Och har därför inget speciellt att redogöra mer än att jag just varit o handlat massa massa frukt och är i fullgång att koka makaroner till min barcelona inspirerade sallad.

Men gårdagen däremot, hujedamej! Lunchade som planerat med bröderna haglund på krakel, mkt trevligt o gott. Därefter knäppte vi alla tre på oss pjäxorna o tog oss an elljuspåret. en liten kort sväng var jag inställd på, bara ut o känna på spåren lixom. Men .... Efter över 2 timmars kämpande o jävulskap var vi äntligen i mål, fyfan! Töväder, nysnö noll glid, uppförs o ännu värre - nerförs, om vartannat. Björn hade enormt med glid, både bakåt o frammåt, men iget fäste. Jag o thobbe hade daremot massa fäste o noll glid. Vi två staplade fram genom timmarna med fem cm snö fasst klistrad under skidorna. Turen resulterade i ett jävla humör och två vurpor. Att ej glömma är wallevoffsingen som såklart, viftandes på svansen, följde med :) För att inte dra ner hela skidturen i det negativa  kan jag tillägga att vädret för övrigt var väldigt skönt, och att röra på sej heller aldrig är fel. Och sällskapet såklart, kanon.

Kvällen tillbringades hemma hos mej tillsammans med flickorna som också var inplanerat sedan tidigare. Kräftor och mummsig annelipaj i stora lass, himla trevligt :)


image8
Att tillägga är dock att moa deltog i kräftskivan utan kräftätande, inte hennes grej riktigt. Sanna däremot ser ut att ha fattat ett stadigt grepp om djuret. Julgrannen i bakgrunden. Vem säger att man bara kan ha kräftis på hösten?

Kommentarer
Postat av: stina

Barca fettet, haha :D shut up !

2008-01-10 @ 21:38:26
URL: http://stinakampe.blogg.se
Postat av: stina

daimtårta luktar liksom mums :D

2008-01-13 @ 15:48:27
URL: http://stinakampe.blogg.se
Postat av: nalle

hehe tack för sällskapet själv, men det kan faktiskt vara roligare att åka skidor än sådär :P åk för mig med nu när jag e borta!

2008-01-13 @ 22:01:01
URL: http://haglundbjorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0