Finally sunday and a new week is becoming reality.

Ännu en helg är överstökad och veckonr börjar närma sej 24, vilket betyder att det snart är dax att börja arbeta. Jag tom längtas lite!?

Jag och Andreas åkte som planerat till hudiksvall igår, och det blev tillslut en härlig dag :) HIttade tyvärr inga skor som var prio 1 den här gången, men däremot lite annat smått och gott. Bilder kommer senare ...
Väl hemma igen var jag sådär shoppingtrött som jag alltid blir, oavsett jag är en dag i hudik eller spenderar all tid flängandes på Barcelonas shopping gator tar orken helt slut vid hemkomst. Riktigt sådär lelös blir jag. Tror det delvis kan beror på att min hjärna jobba rpå högvarv under en dag bland kläder, människor och intryck. Jag älskar att bara sätt mej ner i vimmlet och granska. Granska människor, gångstilar, kläder, frisyrer, tal och språk. Oh, det finns så mkt härligtt att ta in, och även en hel massa som skapar avsky. Men visst är det häftigt!? genom att bara se en människa för blotta sekunden hinner man regera, antingen gör man det positivt eller negativt, men båda skapar en kännsla. Ibland händer det att man ser ngt vackert, ngt snyggt eller ngt som jag själv skulle vilja bära eller äga. Men lika ofta händer det att ngt skapar avsky, att det ger en olust kännsla. Man kan hitta en människa i den stora flocken som stör bilden, som man hakar upp sej på. Den irriterar och förstör. Utan att egentligen göra ngt speciellt udda, för att utmärka sej. Jag tycker det är häftigt hur vi fungerar, hur vi snabbt skaffar oss en uppfattning och hur enkelt energi slösas på onödigheter och uppretningar. Jag blir alldeles tagen av mej själv ibland ...

hur som helst. Igår kväll lagade jag till en god middag till oss tre. Andreas Papi och Mejsjälv. Gravad lax i sås plus pasta. Det ingick även bla. honung och senap. Tro det eller ej, men det blev faktiskt gott ..

Blev en hemma kväll framför hockeyn, såklart. vad annars? Karlen lyckades kompromissa den här gången, brud+hockey, om resultatet blev ngn lyckad kombination det vet jag inte då jag somnade in innan matchen var slut.

Stack ut och sprang runt sjön idag mitt på dagen, Andreas ställde upp som cyklande sällskap vilket var skönt. För mej är det väldigt omotiverande att springa ensam, inget jag föredrar. Tur det finns en räddare i nöden :)
Därefter grejjsade jag på inne på pace med både crosstrainern 20 min och  spinningcykeln 10 min, hantlar rygg och mage. Varför jag envisades med både crosstrainern och cykeln efter joggingturen runt sjön, det vet jag inte. Jag kände mej peppad och antar att är lika bra att ta tillfällena i akt. Cyklade sen hem och har sedan dess inte gjort mkt vettigt. Varit och handlat mat som andreas behöver ha med sej till norge osv. Och nu ikväll äntligen fått sett topmodel finalen. Missade den i onsdags pga utav ... hockeyn. Sp höll stenhård koll på reprisen idag :)

Inte långt kvar nu innan hockeyhelvetet är över! Jag brukar tycka att det är roligt att titta på, lagoma perioder och snabbt spel. Men jag vägrar låta mej underhållas när det förstör för mej heeela tiden! haha :)

Kommentarer
Postat av: Sara

ojoj, tänk om man kunde ha den energin när man tränar :)

2008-05-19 @ 10:06:43
Postat av: Moa

Hej där!¨
Tänkte bara meddela att jag kommit hem och har haft det bra och att jag skickade er lite snö under tiden! :)

2008-05-19 @ 16:12:34
Postat av: cecilia

jasså gjorde du! Vad hittade du då för fint då? :)

2008-05-19 @ 22:52:19
URL: http://ceciliaanderson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0