Att ständigt förbättra.

Att vara mitt bland förvirringens förändrig, mellan mörkt och ljust, kallt och varmt, höst och vinter. Det känns som svårt att placera sej själv i årstiden, att bestämma en sinnesställning. Igår föll första snön, bra precis 12.25, men den stannade knappt en hundradels sekund mot marken utan tvinades bort vid första beröringen. Idag lysser solen med hela sin kraft och talar om en vacker höstdag. Det är den där upp och ner tiden nu, helt klart.

Igår som sagt var en rätt grå o tröttsamdag. Pysslade lite med mössorna på morgonkvisten åt lunch med pappsen på Hembyggdsgården där jag skådade den fallande snön, så yttepyttiga flingor som föll vinglande ner i långsam fart. Knappt det kunde räknas som snö .. Efter lunch däremot, då kom snön på riktigt, om än den inte heller stannade på marken så var flingorna däremot enorma. Stora som lapphandskar flaxade dom neråt och gjorde både mej och reccow blöta där vi gick runt sjön. På eftermiddagen var ajg även iväg o inhandlade lite nya tyger, har även beställt svart tyg i samma material som jag har i de vita mössorna, lite tjockare och varmare för kalla vinterdagar.

Var iväg och dansade afropower på kvällen, och passet igenom kände jag att jag hade orken till att ge gärnet. Vilket var ritkigt skönt, oftast är det hjärnan som sätter stopp för dansen, om ngt blir försvårt eller ett steg känns trist, då blir benen tunga och orken tar slut. Men koregrafin igår passade mej suveränt och att få svettas ur dagens trötthet kunde inte ha kännts bättre. :)

Senare på kvällen var jag hemma hos moster med prinsen, lärde mej virka. Någorlunda iaf. Har nämligen gjort en förbättring på min logga. Har inte varit riktigt nöjd med den innan så den har tagit alldeles för mkt tid, så en lösning på problemet behövdes.

Som sagt väntar solen på mej där ute, ska ta o knyta på mej joggingskorna och springa ett varv runt sjön innan lunch.



Kommentarer
Postat av: ISABELLphe

jag har börjat äta en piller-kur som tar ut alla gifter och slaggprodukter från kroppen. man samlar ju på sig sådant i allt man äter och dricker under åren. tänkte köra ut allt skort och se om man blir nå piggare och mer fit for fight :p får se om 17 dagar om den fungerar eller ej. lite spännande faktiskt att prova något annorlunda :)

2008-10-29 @ 11:04:46
URL: http://isabellphe.blogg.se/
Postat av: Moa

Kul att du kommit igång med skrivandet igen! Me like! Jag ger också "gärnet" nu hela veckan, men kommer hem i helgen som det ser ut... Om inte bandyproffset tar pallrar sig hit! Jag vill träffas lite isåfall, ok?

2008-10-29 @ 19:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0