Vardag.

"Den som klara av den grå vardagen är en hjälte" sa FydorDostoyevsky ngn gång på artonhundra talet. det ligger rätt mkt bakom den meningen. Rätt mkt kämpa, mkt vilja och mkt fantasi bland annat. Att leva dagen när solen skiner och fåglarna kvittrar är inte mkt till match. Men när de gråa kalla dagarna med noll sysslor att utföra smyger sej på är det kanske alltid inte lika lätt att finna glädjen. De dagarna man verkligen smeker på botten, underlaget och allt de bittra .. När man verkligen har insammlat allt negativt och bundit en grå krans runt sej själv. Kom ihåg då; Klara dej ur det, slå dej fri och bli .. en hjälte.

Så, onsdagkväll och bonde söker fru har börjat. Därför blir det ett kort skönt inlägg (;
Blev en mycket längre löptur idag en beräknat, hittade ett skönt tempo o bestämmde mej för att köa den 'långa rundan' istället. Gick super ända in på slutet då jag började känna att orken tröt, menmen hem kom jag :)

Åt lunch på hembyggdsgården idag igen tillsammans med pappa o brorsan. Och därefter skyndade jag hem till rebecca som resten av dagen sminkat o stylat mej för ett arbete till skolan. Bilderna blev knappast lyckade, men sminkningen var fin. Hon börjar bli riktigt duktig nu :)

Som sagt har bonde börjat nu, så jag ska kila. *




Kommentarer
Postat av: M a d d e l u t t e n

Jag får alltid ett lyckorus av att läsa din blogg!

Kan inte förklara det, men du och din blogg är ljuset i min dystra vardag ;)

2008-10-30 @ 09:39:44
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0