Fjällen forts.

Solen skiner och snön smälter... vintern har inte lång tid kvar här uppe heller. Hemma är den nästintill helt borta vad jag förstått? Vädret har verkligen varit toppen den här påsken, inte många timmar med ruskväder. Det betyder en hel del längdskidåkning och annan ute aktivitet.


Totoalt noll teknik har jag när det gäller längdåkning, jag kör helt på vilja och envishet .. men ibland känns vägen oändligt lång vill jag lova. Som t.ex när man är mitt på fjället och ser spåret kilomteter framför sej....

Årets absolut första tussilago hittade jag vid sidan om skidspåret igår, trodde väl aldrig att den skulle dyka upp här i fjällvärlden innan jag hittat den hemma.


I söndagseftermiddag möttes jag av den här skatten som låg i stugan o  mös när jag kom hem från stadioncrossen. Han har förgyllt dagarna här uppe sedan dess. Lunchen på resturang 1000 igår ex, mummsig laxsallad mättade perfekt emellan skoter turerna :)
     
Lite skoter åkning igår alltså. Tsm med sara, anders, andre och fredrik. Och mej o A förståss. :)
Här uppe på en fjälltopp med grym utsikt nästan huuuur långt som helst. 

   
Avgslutade gårdagen med sushi, perfekt,.

Eventuellt blir det backen idag, gäller bara att hoppas på mindre turister idag än vad det var i lördags isf. Då var det totalt omöjligt att ta sej fram till liften, oändlig kö... fy.


Kommentarer
Postat av: Sara

ja visst håller jag ställningarna alltid ;) både jag och mina benhinnor kan behöva lite springmotivation så vi väntar på dig :)



ni ser ju verkligen ut att ha det toppen i fjällen! hur fint som helst! men är det inte dags att komma hem snart så du hinner återhämta dig inför nästa fjälläventyr? ;)



och förresten, du är klar med högskoleansökningarna nu då? ;)

2009-04-15 @ 09:31:09
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill också!!!

2009-04-15 @ 12:23:29
URL: http://haglundbjorn.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, jag längtar! :) Men jag blir lite orolig när du skriver att snön är på väg bort.. tycker faktiskt den kan stanna tills vi har varit där :)



Haha, men skönt att det är gjort nu då iaf, nu är det bara att vänta på svaren :)



Njut av sista dagarna i fjällen nu och hör av dig när du är back home again så vi kan ta oss ann kyrkis :)

2009-04-15 @ 21:35:14
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Cissi

åå vad härligt :) men jodå vickan, inatt kom det en hög med snö här hemma igen..! och det snöar fortfarande..

2009-04-16 @ 09:13:49
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Cissi

Ja jag ska försöka göra det.. ;) tack! hoppas på att dom blir lika fina i verkligheten som på bilden... :P

2009-04-16 @ 10:58:55
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Sara

nya maskinerna är ganska roliga än så länge, kul med nåt nytt :) tre av dom gamla är kvar annars är alla utbytta men dom flesta är ju bara den nya versionen av dom gamla så att säga.. men två helst nya som jag inte ens fattade hur man skulle göra med först, haha :)

2009-04-16 @ 19:34:17
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0