över dimman.




Lördag helg o avkoppling. Ganska bra påfund märker man när man har en fot inne i arbetslivet, man behöver verkligen helgen. Har haft fullt upp i veckan så har därför inte blivit ngt inlägg nu på en stund .. igen.

Jobbat har jag gjort, dagisfröken har varit min yrkeskategori veckan igenom. Livliga barn runt fötterna och bajs över öronen sammarfattar rätt bra. Jag gillar jobbet samtidigt som jag vissa stunder känner för att ta den ena för att dänga den andra med. Jag hör mitt eget tjat eka i huvudet i bilen påväg hem varje dag. 'Du slåss inte!' 'Du säger aldrig mer att du ska döda ngn!' 'Men har du bajsat nu igen!?' 'Spring inte inomhus!' 'Men klä på dej någon gång!' 'Hjälp till att städa!' 'Sitt still när du äter!' 'Händerna på knäna o glasen på bordet!' 'Slicka inte på mackan!' händer att man upprepar endel under en dag på dagis.... Man går som i repeat tills utbrottet kommer o det får vara nog. Då blir alla söta igen o frökenV andas ut.


De dagar jag är på dagis bajsar ungarna mer än vanligt. Jag är stört säker på det. Speciellt när alla de andra fröknarna är på rast o jag är lämnad kvar med alla barnen och en bajsig stjärt.


Strax innan jul hade jag stängningen. Sist kvar var två småttingar, en med blöja. Jag chekar kvickt av om det hänt ngt där nere o lättande nog var det tort och fint. Jag vänder ryggen till i 2 minuter och barnet i fråga står bredbent och skriker 'PINK PINK' medans byxorna färgas mörkröda när jag vänder mej om igen. Den historian har jag redan berättat, jag fixade inte blöjbytet med den multikomplecerade blöjan förens efter 20 minuter och det var kaos.


-I början på veckan kläcker samma barn världens blaffa i blöjjan men det löste sej ganska kvickt.


-I mitten på veckan kommer nästa dilemma. Barnet står stilla rätt bredbent och leker. Jag och min vikariekolega anar oråd o mkt riktigt var olyckan där igen. In på toaletten o av med brallan. Vad ser vi!? INGEN BLÖJA! och för att slå flera flugor i en smäll så hade han fixat både bajset och kisset på samma gång. sarkastiskt lägger jag av kommentaren 'men när slutade du med blöja, idag eller!?' det går ngra sekunder sedan tittar minstingen upp på mej o svarar stolt 'Igååååååj!'. Innan dagen är slut har samma lille gjort på sej totalt tre gånger rätt ner i kallingarna, utan minsta förvarning. Efter tredjegången ger vi alltså upp, på med blöjan igen och vi är alla överens om att toaträningen får vänta ett slag .. sådär länge tills barnet åtminnståne kan prata.


-Igår hände en annan olika. Jag hör ett skrik o en städtant som svär. Vad som riktigt hände kanske jag inte behöver blogga om men hur som helst slutade det med att ett barn hade fått kiss i munnen. Hur det gick till låter jag alltså vara osagt...


Det händer som sagt en hel del under en dag på dagis, utöver en massa kiss o bajs också faktiskt (;


Igår bjöd jag pappsen på sushi o hade en hel lugn kväll hemma framför lets dance. Kändes välbehövligt. Enda kvällen den här veckan då jag kunnat sätta mej ner o bara vila, annars har jag alltid ngt att göra när jag kommer hem från jobbet. Men det gillar jag ju också iof :)


Inlägget är aldeles för långt så jag avslutar på stört!


Kommentarer
Postat av: Moa

Men? När började du vika på mitt jobb?? :)

2009-01-31 @ 14:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0