Dripp dropp.

Molen började läka med detsamma jag entrade golfbanan... kul. Men trotts det så hade jag väl bestämmt mej för att idag skulle bli en ordentlig träningsdag med golfen. Rangade, chippade och puttade. Avslutade med en runda på 6 hål i spöregn men med gott sällskap. Det börjar dra ihop sej för årets viktigaste tävling snart, roligaste framför allt .. så gäller att försöka slipa till formen nu dagarna som är kvar. Får bli hårdkörning, även om inte vädret tänker vara på min sida. :)

Planterat ner nya physalisplantan och strykt en massa tvätt har jag också gjort. Var meningen att jag skulle sy om en tröja ikväll också, men den tycks vara spårlöst försvunnen så det får skjutas på framtiden ...

Blev middag på ensam hand ikväll också, bläää det börjar bli långsamt. Men pappsen rullar hemmåt imorgon tack o lov och onsdag eftermiddag förflyttar jag mej själv och min tunga bakdel till dalarna och myser där några dagar tillsammans med A. Gud så jag längtas, Leksand med Siljans blanka vatten är såååå underbart på sommaren!


Testade på ett nytt laxpaket ikväll. Med mozzarella, körsbärstomater, färsk basilika (från mitt utekök (;    ), lammsalami, havsalt och svart peppar. Och guuu så gott det blev. Matvete som tillbehöv. Rekomenderas verkligen! Kändes överseriöst att dra fram grillen för en ynka portion så körde med ugnen istället. Lyckat resultat.





Till efterätt blev det kokosglass med färska jordgubbar och smultron direkt från landet.
söndagsmys.


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, vad jag hade velat gjort dig sällskap denna kväll med den goda maten och en massa mysprat.

2009-07-12 @ 22:27:25
URL: http://tessielessiesdagbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0