Smultron och te


 


Söndag, jag är ledig och inte en endaste regndroppen ... än så länge. Vad är det för fel? Kom igen vädret, håll i dej nu!
Jag vill ha tillbaka solen och varma sommarkvällar.

Morgonpromenaden är avklarad, frukosten äten och en hel ledig dag är framför mina fötter. Underbart! Sitter med en stor kopp tee och ett strå med nyplockade smultron, känns som perfekt förmiddagsfika :)


Gurkor på väg! Skördade de två absolut första grukorna igår, och många många fler är på väg!
Här är det två som är lite på rymmen ...




Misslyckades riktigt ordentligt med sticklingarna till de här två klockmalvorna. Men skam den som ger sej, nu knoppar dom t.om


A's mamma överaskade mej med ytterligare en gurkplanta här om dagen. Och den verkar trivas.


paaaaprika.


Sqash


physalisen gick inge vidare i år. Som tur var fick jag även en ny sånn planta här om dagen av a's super snälla mamms. Den ska planteras idag, så jag håller tummarna för den (:
Tills vidare får dom här två ranglen fortsätta stå kvar.. kanske kanske kan det bli ngt.

Det växer så det knakar ute i mitt växthus. Har en del att pyssla med idag :)





Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, vad roligt. Undra vad man ska bjuda på för gott då : ). Längtar!



Vad underbart att ha en egen trädgård, jag längtar tills jag har en egen trädgård där jag kan poa på och inte tala om att få äta frukt och grönt från ens egna trädgård, urmysigt!



PUSS

2009-07-12 @ 11:11:53
URL: http://tessielessiesdagbo.blogg.se/
Postat av: Sara

åhhh! du skulle ha ringt! jag hade lämnat jobbet för att grilla med dig på en gång :) en annan gång!

2009-07-12 @ 21:12:07
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0