underbart.

vilken helg! Finns inte ord till att beskriva hur underbart skönt det var att spendera helgen hemma på gräddhyllan. Inte många minuter över för vila förvisso, men vad gör väl det när aktiviteterna är fylld av glädje och energi? Avslutade min hemvistelse igår måndag med att göra klart det sista innan hösten i trädgården. Drog upp morötterna, klippte ner persiljan, tog in resterande tomater, plockade massor av frökapslar och slängde utblommade blommor. Drog fram med min lilla skottkärra hela förmiddageg, och solen värmde faktiskt yttepytte lite :)
Tog mej även en lååångt härlig löptur, blandannat längst med ljusnan, och gud så fint det var. Löv i höstens alla färger, speglande strömmande vatten, solen i ögonen och härlig frisk hälsingeluft. Laddade upp med endorfiner så jag ska klara av resternde tiden här nere i storaste staden (;
Utförde diverse ärenden innan jag satte mej på tåget tillbaka till stockholm och nu är jag här. Försov mej imorse men efter mkt spring och stress lyckades jag bara komma en kvart försent vilket är nästan värt en klapp på axeln! Tur att jag har långa ben ... Vaknade inte fören kl slog 06.50 och min buss går 06.37. den mattematiken går ju lixom inte riktigt ihop .. Roslagsbanan räddade mej idag, kors i taket.
En intensiv skoldag med extremt mkt nytt, fy sjutton. nu känns det sådär hopplöst igen :/
Har bakat super goda snickerskakor ikväll o jag lova, det räcker inte att ta en, man måste minst äta tre! Rena rama guldrutorna! mums :) Har även stickat för fullt på min tröja, o snart snaaart är den klar.
Imorgon kommer min lilla pappi ner hit till staden. Så blir en natt på hotell för mej imorgon, kommer bli mysigt :)
Framförallt hotellfrukosten ...
Även strosing inne i stan samt middag väntar. Inte helt fel att få finfrämmande mitt i veckan. (:
Hela kärran full :)
Nattinatt*

Kommentarer
Postat av: Stina

vilka otroligt fina bilder !!

Och tack för en mysig helg : )

2009-10-07 @ 10:18:29
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: Therese

vad gott med grönsaker från sitt egna land. det vill jag också ha. gurkan jag fick av dig i födelsedagspresent var över det vanliga, det smakade så mycket gurka, mums.



tänker på dig ofta min älskade vän.

2009-10-07 @ 10:28:35
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh, vad gott det ser ut. Ha det så mysigt i Stockholm. Tänkte att jag skulle boka en tid hos dig ngn helg när du är hemma. Kram

2009-10-07 @ 11:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0