Dax att kicka igång ..


Dom kallar det att sommaren är slut och att hösten är här. Jag vill inte lyssna och ser solen bakom molnen. Men kanske måste jag ge upp mitt hopp och inse fakta. Isåfall betyder det att det är tid att sparka igång bloggandet igen, nåja ett försök ska jag iaf göra .. :)

Sommaren har flytit på i en väldig fart, jobb fem dagar i veckan 9-18, golf och umgänge. Timmarna däremellan har inte gett mkt tid över till att göra ingenting. Det är då jag trivs som bäst. Om än jag gärna föredrar att sysselsätta mer tid vid hobbysar och mindre till jobb i innomhus lokaler så har jag trivts underbart bra i sommar. Dom flesta av er har nog stött på mej antalet gånger nere på fifty och fler lär det bli när jag hoppas på att få extra knäcka lite titt som tätt :)

Annars har jag alltså hållt mej på hemmaplan för det mesta, sträckte mej som längst till dalarna en helg med Andreas för lite mys i sommriga leksand. Pysslat i växthuset och sått i landet, följt och granskat resultaten med glädje och har börjat skörda mina verk. :) Snart dax att dra upp löken och förbereda den för torkning, sockerärtorna ger frukt för fullt, lika så äppelträden, morötterna har en bit kvar än och gurka samt tomat är på slutspurten. Physalis trädet börjar snart ge mogna frukter och salladen är inne på tredje omgången. vissa blommor har gjort sitt medans andra ännu inte har blommat. Nej, jag har inte förtidspansionerat mej och blivit hemmafru på allvar, jag har bara hittat ett nytt intresse. Och jag tycker det är stört kul!

För att inte göra detta inlägg allt för långt spolar jag fram till nutid. Sommarens sammanfattning får int ebli längre helt enkelt.

Vi har varit i grekland på semester en vecka, jag och Andreas. Vi har haft det soligt och fint, sådär underbart som man alltid har det på semestrar. Lata dagar på stranden, god mat och mycket sömn. Landade i sverige 02.50 natten till igår, körde sedan hem med bilen vilket jag aldrig ngnsin gör om igen. var livärdd att jag skulle somna när jag körde vägen från tönnebro och hem, stannade flera gånger för att försöka studdsa igång mej själv, men utan resultat. Livsfarligt helt enkelt. Kom hur som helst hem tillslut när tuppen galt 07.00. Dök ner i sängen och drog ett efterlängtad duntäcke över näsan o slocknade direkt. 09.15 ringde väckar klockan, frukost och efter två timmars sömn vare dax att åka till jobbet .. Ni förstår hur jag mådde resten av dagen ...

Ni hittar mej på Team sportia nu för tiden.. veckan ut åtminnståne, på måndag är jag tillbaka på fifty igen för ett inhopp..
Att extra knäcka är verkligen varierande .. Funkar ju bra så länge inte kunderna ledsnar på mej, hojta till isf! (;



Att alltid se ljuset.

Kommentarer
Postat av: M a d d e l u t t e n

Skönt att du satt igång bloggandet igen, me like!! =)

2008-09-04 @ 22:03:28
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: KB

Men det var på tiden fröken! Vore trevligt att höra lite mer om hur ni hade det i greklandet, men du hade väl ändå tänkt ringa och säga grattis till din vän som blir systemmyndig idag? För jag antar att du inte hade glömt det ;)

2008-09-05 @ 19:28:48
URL: http://svenssonrebecca.blogg.se/
Postat av: Moa

Men I like! Jag är så supernyfiken på hur det går i växthuset, har gått på tårna hela sommaren! :)

Synd vi inte hanns med mer i helgen, but I´ll be back... Fixa en helg att kika ner också. Vi har faktiskt örter i köket som kan behöva putsas!

2008-09-09 @ 14:47:21
Postat av: ISABELLphe.

riktigt fin bild :) keeeep blogging vickieluring!

2008-09-14 @ 01:05:17
URL: http://isabellphe.blogg.se/
Postat av: M a d d e l u t t e n

du måste uppdatera gumms!

2008-10-13 @ 15:18:12
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaa, så härligt, fattar inte att jag inte testat detta tidigare! :) synd dom inte har fler danspass bara!



Och du.. du måste ju uppdatera bloggen! :)

Du skriver så bra jämt :)

2008-10-16 @ 22:07:14
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: stina

Tjohoooo !

Thoolan is back ! :D

2008-10-18 @ 10:36:30
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det är ju alltid kul att testa nya saker så man får lite variation i träningen :)

2008-10-18 @ 17:59:43
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0