Tillbaka, på platts.

Sådär, då var årets sista dag här. Kanske man borde summera året som gått? Men det krävs en hel del eftertänkasamhet tror jag, så det får bli vid ett senare tillfälle :)

Lämnade fjällen i tisdags strax efter ett. Tobbe kom o hämtade mej i skåpbilen och vi styrde kosan hemmåt. Landade, grejjsade, uträttade diverse ärenden och hade en underbar kväll tillsammans med helena, min stjärna i det djupa blå. Älskar dej vännen! Vaknade sedan igår morse 20 i 5, gjorde mej iordning och hoppade på det förbaskade x tåget som förväntades ta mej till gävle lagom till ngn minut innan nio. Glöm det, rälsen i vallsta hade fått benbrott och gått av på mitten.... blev stekhet buss utan luft resten av vägen. Fyyyfarao säger jag bara, hade så fruktansvärt svårt att andas i hettan trotts att jag satt med ett konstant tryck med nyllet mot den isiga rutan. Kom fram 1 h senare än planerat, träffade jenny. En toppen tjej som är utbildad inom kinesilogi ... spännande och intressant (: Därefter hann jag med ngra snabba svängar i ett fåtal butiker. Fick med mej lite rea shopping som jag visar senare. :) Keep in touch, haha. Hur som helst fick jag en glimt av min pärla också, Stinsen min goding som jobbade så flitigt.

Stressade hem med 2 tåget, sprang överaskande på min Björn-vän på gävleparongen innan avfärd. Ett toppen återseende!

Hemma 16, packade ner nyårsblåsan och behandlade ett akutryggskott innan jag hoppade in i en ny bil och blåste återigen upp mot fjllvärlden tsm med delar av fam. Sellman. Tack o lov hade jag linda på andra sidan väskberget till sällskap.. så resan kändes kvick :)

-7 sjugrader vid stugan idag, det betyder troligt vis -27 i resten av funäsdalen .. undrar sa flundran vad jag ska sysselsätta mej med innan kvällen tågar in :) Emil i lönneberga, mys framför kaminen och stor god frukost har hur som hellst gasat igång dagen .. dax att hålla pedalen själv nu. Långkallsonger på och, fååååånga dagen!

Mys i fjällen.

Julhelgen börjar sakta men säkert rinna ut och årets sista vecka tar snart vid. Jagom mitt på dagen idag tog jag min käre far i handen och brummade upp till våran fjällstuga. Sitter nu här i morgonrocken och myser framför kaminen efter en god middag och en härlig stund i jacuzzin. Mkt bättre än så här kan jag knappast ha det :)

Julhelgen.

Julafton är pasé men julhelgen fortsätter en stund till. Vilket är härligt tycker jag, att allt mys sakta får glida ut ur hus och hem .. så man hinner med att njuta av sista gnuttan lixom :) Julaftonen blev lika mysig och underbar som jag hade hoppats på, så otroligt tacksam över att få fira den ihop med så underbara människor, år efter år. :)
Jag har tydigen varit väldigt snäll iår för fick väldigt fina klappar, så överaskad jag blev!

Igår fylldes gräddhyllan med härliga människor, umgänge! Sedan bar det av mot ljusdalsdansgolv men fyyyyyyyfaaaaaan säger jag då bara! Köade tills jag blödde i köldådrorna. Hade så ontontont överallt och väl inne blev jag aldrig varm. Var väldigt längesen jag blev så oerhört kall... gjorde ont i mej. Väl hemma igen kasstade jag mej i en kokhet dusch för att förtvivlat återgå till normal 37 gradig kroppsvärme.. jag lyckades tillslut och föll in i en god natts sömn.

En ny dag är här och snön viner i vinden utanför fönstret. Vad ska jag pyssla med idag mån tro? Eventuellt tar jag min far ihanden och far upp till fjällstugan, det återstår att se :)
Vad gör ni så här i mellandagarna?

Strålande Jul.

Det är bråda tider och julafton närmar sej med stormsteg. Sååå mysigt och såå härligt är det nu, jag älskar julen, så är det bara :)

Sen senaste inlägget har jag hunnit med sthlm's stads butiker ett antal ggr, blivit rejält översnöad, haft en natt på hotell inkl. världens frukost, praktik och en härlig hemfärd till hälsingland.
Även helgen är pase´, två julblbord är ätna och julmyset har infunnit sej totalt i gärddhyllan. Nu är det bara att njuta resterande tiden innan sjlvaste aftonen. Uuuuuuunderbart*

16e december.

Vaknar och kastar mej ur sängen för att trycka trynet mot fönster rutan, o vet ni vad? snön ligger kvar!!! :) toppen!

Gårdagen var en bra dag, förutom snökaosen, jag blev aningens dyngsur .. men vad gör väl det. Lärde mej enormt med bra grejer i skolan igår faktiskt, skit kul och jätte användbart! Känner att jag utvecklas mer o mer för var dag som kommer, det är helt sjukt. Hur mkt mer kan jag ta in? :)

Slutade 13.15 och knatade då upp påfotvården. Fick en toppen behandling där en timme, även Rudolf i sune fick sej en omgång på tassarna där brevid (; haha. Med mjuka o julfina glada fötter bar det av hemmåt till åkersberga. Tillbringade kvällen hemma, pysslade o grejsade på, började på ett nytt stick projekt och tog det lugnt. En skön kväll :)

Slutar samma lika tidigt idag, så vi får la se vart dagen för mej. Onsdag mitt i veckan är det iaf, vilket betyder snart helg, underbart!!!

Förresten så är det dax att höra av er ifall ni är intresserad av masage eller behandling under jul. Passa på att skäm bort er med det... En kvinna är i behov av en helkroppsmassage åtminnståne 1 gång i månaden och en man behöver 2. Utöver övriga mer terapuetiska behandlingarna. Detta för att öka prodceringen av det viktiga måbra hormonet oxitozyn. Så snåla inte med att ta hand om er själva, vi verkligen behöver det allihopa!
jag tar 250 kr/h oavsett det gäller en terapuetiskbehandling där ngt problem/skada behandlas eller en avslappnande skön hel/havkroppsbehandling.

Inte nog med att ni er egenkropp är i stort behov av det, era anhöriga behöver det också. Ge bort i julklapp vettja!

Önskar alla en fin dag, o välkommen till gräddhyllan vettja :)

15 december.

Ohoj vad tiden går, redan 15e december!
Stockholm är fortfarande snötäckt, än mer än igår faktiskt! Så skönt att få lite ljusare dagar, vitt reflekterar ju lixom aningens mer än kolsvart ....

Hade en toppen dag igår. Skolan gick galant och sedan väntade som sagt en tur på stan i Tommys sällskap. Han behövde experthjälp, en klocka till flickvännen var målet och vi hittade en kanon tjusig. :) Strosade ikring och andades julstämmning, härligt. Har slarvat bort kameran också, så jag kan inte visa er mina fynd .... inte ännu iag, ikväll kanske :)

Frukosten är snippsnappslut o det är dax att böra dra sej ut i vinterland. Slutar alltså 13.15 idag med, sedan ska jag på fotbehandling 15.30. Vad jag ska sysselsätta mej med fram till dess det vet jag inte riktigt, så är du i sthlm o känner att du behöver lite utav vickans sällsis där påeftermiddagen, hör av dej vettja :)

Önskar alla en fin dag*

Förresten, sista minuten klappen kan du fixa hos mej på gräddhyllan vettja, vem skulle inte bli glad över en valfri massagebehandling a la vickan lixom! haha :) bara att du hör av dej.

tjingeling*

I new day has come.

Celindion går runt runt i min lilla macbook om helgerna. Det är liksom den enda skiva jag har som passar någorlunda bra in till mina massagebehandlingar, men låtarna har satt sej ordentligt på upprepar fnurran nu. Men dom är rätt fina måste jag medge, så ingen skada skedd :)

Hör o häpna! Det är snö på marken i stockholm idag!! ääääääääääääntligen! Grannens tak är täckt av vittvittvitt, hoppas det får ligga kvar nudå, så dagarna kan få bli åtminnståne en gnutta ljusare.

Dax att traska iväg ner mot tåget snart. Sedan väntar en heldag med avancerad muskulering innan det är tack och bock kl 13.15. så skönt att sluta så tidigt, trotts att skoldagen bli än mer intensiv. Mkt att banka in ...

Tänkte strosa en sväng på stan på efteriddagen, andas in lite julstress .. en annan är ju  liksom klar med klapparna sedan länge, uuunderbart :)

Önskar alla en underbar dag*

Lucia.

Då var helgen förbi och jag sitter på platts på tåget igen.
Haft toppen mysiga dagar hemma. Mkt mys, fika o bak. Långa härliga promenader och faktiskt soligt väder :) toppen!
Spenderade fredag kvällen tillsammans med stina m. familj framför idolfinalen. Rättvist att erik vann tycker jag, vvärdig vinnare :)

Klev upp och drog igång julgodisbaket på lördag morgon, hann även med att massera lite. Tog en lång promend till edänge mitt på dagen med pappa o wallegodingen innan jag uträttade lite ärenden nere på köpingen. Fick håret klippt av stinisen på eftermiddagen innan vi sammlades hemma på gräddhyllan. Stina, tobbe, sara o helena. Där dukade jag upp med massa ficka och smarrigheter, blev en mysig kväll i goda vänners sällskap, underbart :)

Idag däremot, tredje advent och lucia morgon, december verkligen flyger fram i rasslade fart. Gäller att hålla i hatten ordentligt för här går det undan! Kokade hemmagjord glögg och slog in lite julklappar på förmiddagen innan edt var dax att massera lite. Knöt sen kvickt på mej promenadskorna och slängde mej ut i solen. Vilket kanon väder det blev idag, vojvojvoj :) Hälsade på mormor och fick smarrig rödingmiddag av pappsen lagom på eftermiddagen. Senare kikade helena in på luciafika. myyyys.

Nu sitter jag alltså hör, övermättad av julgodis och julbak, illamående faktiskt... bara det int eär en attack på gång :S Skyller illamåendet på det två kriminella tåg-grannarna jag har som verkar vara påtända av både det ena och det andra... stinker gör dom hur som helst.

Imorgon startar sista veckan innan lovet. Slutar 13.15 varje dag utom fredag, guuu så skönt!

varsegooooo'

helg.

det är helg och jag är hemma, hemma på gräddhyllan och har det sådär mysigt och underbart .. men det saknas ngt.
Veckan har rusat på i hiskerlig fart och den avslutades igår med fyra timmars praktik på skolan och nöjda, glada kunder fick sätta punkt på veckan. Spenderade kvällen hemma hos stina med idol och massa mys, välbehövligt och behagligt som alltid :) <3

Idag har jag än sålänge hunnit med en dunderfrukost och bakat 3 sorters julgodis (: även haft både stina och tobbe på massagebänken :) Kockan är mitt på dagen och än återstår mkt tid innan det är kväller. Är tänkt att jag ska hinna med både det ena och det andra innan det mörknar .. men tiden har en tendens att rinna ifrån mej snabbare än kvickt, så vi får se hur bra jag lyckas med alla mina planer. (:

Hur som helst så har jag under veckan pysslat ihop mej min alldeles alldeles egnaste julnisse. Se så fin han är, all hand made :)

Ett inköp som glömts bort i all stress ... (:

Min lilla vän*

Inga ögon och inga knappar på jackan ännu, men på måndag nisse, då kan du se (:

Vad hittar ni på i helgen, julstökar kanske?

dax att blåsa ut.

Ligger nerbäddad under mina fina lakan. Dax att blåsa ut alla mina ljus och slumra in ...
Har haft en bra dag, lärt mej mkt som jag tagt till mej utan större svårighet faktiskt vilket känns skönt. Hatar när jag måste banka in all kunskap, skynda att stängadörren, låsa o slänga bort nyckeln för att det ska tränga in i hjärnan. Mer bekvämt när det år såhär enkelt lixom :)
Slutade som sagt 13.15 idag, älgade på som aldrig förr till tåget direkt efter skolan för att hinna med en sväng inne på täbycentrum. Lämnade tillbaka, fick nytt och strosade ikring. fintfint :) inga bilder nu ikväll, men det kommer ...
Gick direkt till gymmet när jag kom fram till åkersberga blev ett lugnt pass och sen en sväng inne på åkersberga centrum, även där lämnade jag tillbaka men också handlade lite käk :) Knatade hemmåt i bitande minusgrader, så jäkla friskt väder det varit idag. Minus och strålande sol, uuuuuuunderbart! Ätit middag och pysslat är väl det jag gjort resten av kvällen. Bonde söker fru avsnittet är precis avklarat i min lilla macbook, nu återstår bara julkalendern innan det är dax att säga godnatt...
fortfarande har ni möjlighet att kunna boka en tid för massage i helgen. Jag tjatar lite om det, men vill inte att ni ska tveka, alla är så välkommna så! :)
Tjingeling*

Åter igen gryr dagen.

2a december, godmorgon :)
Redo inför ännu en dag sitter jag vid köksbordet på bergahöjden. Ser fram emot en kort dag, ljuvligt! Slutar redan 13.15, det kan helt enkelt inte bli mkt bättre :) Vad jg ska göra där efter är kanske lite oklart, men tiden verkar knappast ha ngra problem att springa ifrån mej här i huvudstaden så det lär nog bli kväller alldeles för snabbt även idag ska ni se. Har iaf en del att urätta efter skolan, sen får vi la se :)
Gårdagen var bra, lärde mej massa nytt o det är perfekt! Mina kunskaper växer o gror ngt enormt, hur mkt mer kan man lära? Verkar som en never ending story ....
Jag har fortfarande ingen julkalender heller, buuuuuuh :( ge mej en tomten, snälla!!
Däremot fick svt's julkalender bli min godnattsaga igår kväll, der får bli daglig tradition december ut, för ohoj vad julig den verkar vara :) bra första intryck hos fröken erhardsson är aldrig fel...
Massaaaaaaage?

1 december

1 december. Vi är inne i årets mysigaste månad, äntligen. November är över och gick iår förvånandsvärt smärtfritt förbi, tack o lov för det :) frukosten är äten, matlådan packad, mellis lika så och det är dax att dra på sej ytterjackan o knata ner till tåget.
Ny dag idag och jag känner mej laddad. Skönt :) slutar vid halv fyra idag om jag inte minns fel, känns som en mer human dag än igår, 8-17.30 var lite vl tufft faktiskt.
Julkalendern börjar ju idag också, men den missar jag. typiskt. Jag blir som ett litet barn i december. Jag vill se julkalendern o framför allt ha en egen där jag få öppna luckorna med spänning dag för dag! Att jag inte har ngn iår gör mej förtvivlad, jag måste på jakt idag så enkelt är det bara! Sen vill jag baka, julstöka och mysa hela kvällarna långa. Mysa upp i soffan med tända ljus, kvällsfika och bara njuta. Gärna hemma på gräddhyllan med pappa smaskandes brevid. Det är lixom då det är som på riktigt, sådär myyyyyyyysigt. Juljuljul, välkommen december! :)
Förresten så kommer jag hem igen till helgen. Och hade tänkt massera lite ifall det finns intresse. Lördag förmiddag och söndag förmiddag är det tider som finns, eventuellt att jag kan ta ngn mitt på dagen/eftermiddagen också om det skulle vara så. Så hör gärna av dej redan nu så bokar vi in en tid. Jag utför klassiskmassage (hela kroppen i en form av "mys massage" skön, avstressande behandling) och maskulering (där jag behandlar problematsika muskler, löser spänningar, töjer och longerar bl.a)
Kommentera här, ring eller smsa :)