En galen tupp


En morgon med mer snö utanför fönstret än vad kvällen vittnade om igår innan läggdax. Bittert, jag vill ha riktig vår nu, med blommande blåsippor, tinande sjöar och sopade trottoarer. Jag känner mej i full form för att sätta igång golfsvingen också, dryga säsongssport. Men tills detta händer gäller det att sysselsätta dessa dagar med annat. Idag t.ex tänker jag trottsa febern och inte ligga utslagen i soffan timmar i streck. utan istället göra lite nytta. Min älskade mormor fyllde år igår, ett par broddar o ett påskägg blir en fin pressent tycker jag!? Ngt tipps på vart jag hittar bästa bråddarna?  Även diverse andra påskägg måste inhandlas. Påskgodis ska jag också baka, men om det blir idag, det får vi se.

Lilla älsklings Nosen ligger fortfarande i snosar förmodar jag, eftersom han inte dykt upp här ännu. en ööööveraskning vill jag ha! Jag älskar överaskningar o tycker det är dax för en sådan nu :)

Läste ännu en artikel i raden om unga mammor i tidningen idag, eller en insändare var det. Bra skriven och många bra åsikter, faktiskt. Hade jag inte haft en egen fungerande hjärna ( i det flesta lägen) och egna åsikter hade jag nog satt igång att skaffa barn med det samma jag läst klart. Vem vill inte slippa en påsig mage efter födseln för att ge ett exempel. Passa på medans man är spännstig vettja. Men jag vet inte, ligger största vikt på det och resterande kompromisser som man slipper när man är ungfödande?  Väger det mest när det sedan kommer till levnads standard osv. både när det gäller bäbis, men framförallt för förälder.  Nog tror jag unga mammor är suveräna, att dom tar hand om barnet till fullo och den klassiska; Förstår sej på barnet bättre då skillnaden i ålder int eär allt för stor ... MEN, det egna livet då? Egna planerna o egna livskvalitén? Den blir inte den samma, den mer eller mindre bytts ut. MEN, vem kan säga att det inte är vad just dessa föräldrar värderar högst. Jag vet iaf att inte jag kan uttala mej om något allmänt rätt eller fel i den här diskutionen. Men det är en, om inte spännande, väldigt invecklad och krånglig diskution. Den enda fassta åsikten jag kan hålla kvar vid är åtminnstonde att  hos fröken  Erhardsson blire ingen unge än på ett tag, trotts min stora kärlek till dessa varelser. Jag har för mkt kvar att göra, och 128 kronor om dagen det får jag inga blöjor för.

Vad har ni för åsikter eller åtminnstånde funderingar över det här med unga mammor, vore kul med ett konkret svar, ett konkret rätt. Men det finns såklart inte i den här frågan ... heller.


 
Tillsvidare duger dom här två älsklingarna mer än väl. Guld värda i mitt hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0