Kläppaängarna.

Sitter här o gäspar stort ikväll. Just kommit hem från kids/young dance klasserna. Visselpipan var borta med vinden .. o försök få tyst på 32 tjejer utan pipa, ingen enkel match vill jag lova. Men båda grupperna satte danserna näst intill klockrent idag vilket var superkul o se! Kanske dax för en uppvisning snart? det brukar vara uppskattat :)

Vaknade av en elak hammare som bankade med enformig ton hos grannen imorse, men det hade lika gärna kunnat varit hemma hos mej .. alla ljud hörs så himla väl på morgonen. Så klev upp kvart översju o hade en morgonstund med guld i munnen som sedvanligt. Sen vart jag dödstrött, var tvungen att ta en powernap tills 9 då jag klev upp o drog på mej städoverallen. Storstädade timmarna fram till 12 då kasstade jag om till träningskläderna istället o drog iväg på stark, körde ett pass funktionellstyrka även denna lunch. Väl hemma igen kom Broder tuck med ett av guldbarnen o vi drog tillsammans iväg på en spark färd i 1 h längst kläppa ängarna. Super härligt väder o rätt okej glid, men inte så mkt bättre än så. Men mysigt var det, o jag tror olle njöt riktigt ordentligt av att glida fram på snön med faster sparkandes förgäves där bak.

Handlade med mormor sen o hann med en sväng på köpingen. Därefter vart det stress i mitt liv, som alltid. Klockan närmade sej fem fortare än vanligt, som den alltid gör på torsdagar. Så middagen kasstade jag i mej samtidigt som jag förbrillt försökte hitta ngn människa med lady gagas pokerface tillgänglig. I sista minuten lyckades jag få ner den på skiva  o nu sitter jag här. Båda passen avklarad o nu är det slut för idag...
Bara en kopp te o ngra varv på pippitröjan kvar innan det är dax för sängen nu känner jag ...

Tjingeling*


Pappan o sonen spanar in utsikten från fågeltornet.


Det är kul med spark...så länge man slipper sparka

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja kan tänka mig att det kräver en hel del.. men föreningen skulle behöva några lite roligare pass så hoppas att det dyker upp lite nya ledare så småningom i alla fall :)



Ja ljusa mornar måste det vara annars blir det alldeles för motigt :) Jag kommer åka till Gävle ganska sällan dom kommande månaderna, blir ca en gång i veckan till Gävle eller Hudik så då har jag tid för promenander så gott som jämt :)

2009-02-19 @ 21:19:32
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Nalle

Vi måste ut å gå med Walle och Jaci nångång! =) saknar goshundarna!

2009-02-19 @ 22:34:21
URL: http://haglundbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0