Fredag.

Idag har varit en riktigt såndär griskall dag. Då det känns som man krockar med en järnvägg varje gång man kliver ut genom dörren. Jag blir lika stel som som resten av världen de dagar det är så här himla kallt. Stel, trött och förbannat frusen. Jag gruvar mej för att röra mej minsta milimeter utanför dörren och allting blir mkt mer jobbigt o ansträngande att göra än en dag med tempratur över noll. Jag är ingen frysmänniska helt enkelt.

Hur som helst så struttade jag o andreas ikring på köpingen på förmiddagen för att blandannat hitta några bra springdojjor till honom. Lunchade på Nyfiket och hälsade på mormor en sväng. När eftermiddagen smög sej på hade jag fått nog, inget mer frysa för idag kör hem mej. Istället har jag suttit och sytt upp flera stycken mössor som legat på kö, skönt att göra alla på samma gång, samtidigt som det tär på rygg o tålamod. Men, effektivitet lönar sej så det är bara att bita ihop. Slut tampen blir istället roliga när jag kan sitta o slutföra allihopa på samma gång :)

Helena är på ingång snart så bäst jag kilar härifrån nu. Det viskades även om att hon skulle ha med sej lite överbliven sushi från cafét. Det blir alltså en fredagkväll med idol o massa vännskapsmys. Underbart.

Imorgon däremot är det dax att kliva upp pigg o allert efter sjukdomstiden. Jag ska gå en två dagars utbildning genom gymnastikföreningen nu i helgen. Så på med träningsbrallorna o starta en ny frisk framtid..


Kommentarer
Postat av: Moa

Oh! Ljusdal är som en annan värld - har Idol på fredagarna jämfört med Sthlm förbannade Lets Dance ;p Kul att du skriver igen, jag saknar ju att höra om allt du gör på en dag som jag (kanske) hinner med på en månad... Unbelivible! Igår lossnade en del på utsidan av min bil, av att jag typ tittade på den med foten - så bra går det för mig just nu.

Apropå förra inlägget. Jag drar den 23 feb. :)

2009-01-16 @ 21:47:38
Postat av: Moa

Fan jag skrev en lång fin kommentar nyss, som försvann i cyberrymden.

2009-01-16 @ 21:48:35
Postat av: Annefrid

idol är ju slut.. :P

2009-01-19 @ 10:06:45
URL: http://annefrid.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0