Mirakel.

tio minuter kvar av mitt arbetspass idag. Solen skiner och barnen plaskar lekfullt omkring på skolgården. Vissa försöker sammla så mkt vatten som helst i sina hinkar för att sedan bli ovänner med ngn annan och tömma hela innehållet över rivalen. En helt vanlig dag som dagis/fritidsfröken ... Jag diskuterar med några elever som just haft ett mindre bråk med varandra. Ruuuuuuuuuutvch! Ett dånande ljud och jag vänder mej hastigt om, ser hur snön rasar med värdlens fart från det höga skoltaket. Nedanför ser jag hur ett av mina dagisbarn slås ikull av den tunga snön som sedan fortsätter vräka sej ner över honom. Jag skriker till i panik och springer allt vad jag har, upp för snöhögen och tar kvickt dag i barnet och för honom i min famn därifrån. Tårarna sprutar och väller ner för hans kinder, mitt hjärta bankar i panik och de andra barnen gapar fortfarande.

Ett mirakel, killen klarade sej oskad.
Jag håller honom i min famn och pratar lugnande samtidigt som jag känner hans skakningar mot min kropp.
Den här gången gick det bra....

Varje år dör ngn pga snö/isras. Det är livsfarligt och går fortare än man anar. Jag behöver ingen mer påminnelse efter det här, nu gäller det att tänka sej ordentligt för hädanefter innan snö rasat av helt. Från alla byggnader.
Jag har inte kunnat släppa det som händer under hela eftermiddagen och kvällen. Det var verkligen den hemskaste synen jag haft på väldigt väldigt länge.
Var rädd om er nu och kika upp innan ni går fram!

Började inte jobba förns kl 15 idag så hann med pace på förmiddagen innan lunch och sen även grattulera min guldmormor på 83 årsdagen. (:

Handlade efter jobbet och sen for jag iväg och stampade jordgolv och dansade loss till afrikas rytmer.

Per elofsson vann mästarnas mästare och jag kan pusta ut, ingen var mer värdig den utmärkelsen än honom. heja heja! :)

Tjingeling*


Kommentarer
Postat av: M a d d e l u t t e n

Ja det blir väl förmodligen den =)

Jo det rullar på det, blir snart varslad och har ingen aning om vad jag ska hitta på! :/ Hoppas på att få stämpla, men vet inte om jag varit med tillräckligt länge..

Får väl söka ett vanligt sommarjobb som när man var yngre =) Hur är det med Vicks då? =)

2009-03-18 @ 08:34:55
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0