on the truck.

vart gick solen vägen?

Har verkligen haft en toppen helg, syftar speciellt på vädret så såklart. Strålande värmande sol både lördag o söndag. Vårvintern är inte så illa trotts allt :)

Jobbade även i fredags innan jag verkligen kunde känna in helgen. Vart en fredag i ensamheten men det kanske jag behövde, hade en del tankar som snurrade runt i huvet som var i behov av att bli kontrollerade.

Lördag förmiddag däremot tog jag mej en promenad in till köpingen fram och tillbaka för att sedan skynda iväg till kajevall. Där väntades det pulkåkning tillsammans med en hel hög med guldbarn, ovärdeliga guldglimtar. :)

Sent på eftermiddagen kom jag hem igen och då var det dax för att fräsha till och städa upp, inte huset utan mej själv den här gången! Sandras 18 års firande på stadt drog igång med middag klockan åtta och fortsatte med en massa dans natten lång. Lyckligt lottad som jag var träffade jag på Cissi och vi drog följe resten av kvällen. Tack för det bruden! :)

Vaknade söndag morgon av samma strålande sol som dagen innan. Fick ett sms om att det var järvsö backen som gällde för mej denna dag. Packade in skidor pjäxor och störtkrukan i bilen och tuffade dit. Och det var väl en himla tur att jag gjorde det, för vilken toppendag jag fick! Hade sååå himla kul hela dagen, det måste verkligen göras om! :)
Fick en toppen lektion av martin alldeles i början, både hur jag ska bete mej i svängarna o hur jag ska bära mina skidor, haha! Hur som kommer jag nog aldrig bli en riktigt inbiten skidare, så att jag bär skidorna under den ena armen som stighelmmer och är den som tar ut svängarna över hela backen som alla fartdårar hatar är väl ändå skitsamma! :b Jag kommer lära mej, med tiden det är jag säker på.
En heldag i backen igår alltså, men massa åkning och mysigt fika, söndagen hade inte kunnat vara bättre. Tack ellen för det :)

Måndag idag igen och inget jobb så långt ögat kan nå, än så länge. Började dagen med en riktigt skön morgonpromenad tillsammans med sara. Skönt att vakna upp på det sättet, frisk luft och trevligt sällskap. :)
Vet inte ritkigt hur jag ska spendera resten av dagen än så länge, eventuellt så åker jag iväg på funktionell styrka kl 12.
Sticka på den förbannade pippitröjjan borde jag också göra, klar med fram och bakstycke nu, så har precis börjat på armarna ... Vill att den ska vara klar nu.
På tal om pippi tröjja så är den till mej själv klar nu! Eller den blev klar förrförra veckan rättare sagt, super fin o super härlig, tack moster! :)

Dax att lätta*

slog till på den här Diesel tunikan i lördags lagom till sandras kalas, har funderat på den länge och den kommer bli perfekt till sommaren :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0