Pearls.

Ingen dag att ropa vahey över.
 
Haft feberkänning hela dagen. Förbannat seg i huvudet såklart och såndär vanlig feberyrsel som jag får .. Då jag snurrar till allt och pratar om konstiga grejer. Är det ngt som verkligen kan få mitt flum att kliva in i kroppen så är det feber ... Jag blir så snurrig och allmänt förvirrad att jag borde låsas in. På riktigt. Hur som helst är dagen avklarad och jag känner mej frisk och kry nu lagom till läggdax, skönt :)

Dagen har bestått av mkt telefonprat hit och dit både angående arbete men även en massa hittan och dittan med tågtider till gbg... Man blir överöst av miljoner argument till varför man bör välja tåg på resan istället för att ta bilen. Att man ska åka kommunalt. Inte släppa ut avgaser. Tänka på miljön. Men hur jävla lätt är det när tågpriserna ruinerar mej utav att bara finnas på dataskärmen!? Och ju fler miljövänliga folk det finns ju dyrare blir det att tänka miljösmart. Fan ta affärsmän. Men mej fångar dom inte in i sin girighetsfälla, för victoria erhardsson hon tänker nämligen ta flyget och spara in en massa pengar på det plus 4 timmar, sådeeeeeså. För så funkar det i den praktiska världen där man måste tänka på sin egen ekonomi och levene före allt annat. Tyvärr. För klart jag ser miljön som en viktig del av samhället just nu, att jag egentligen helldre tar tåget än flyget trotts att det går långsammare. Men valet är inte lika enkelt när SJ ser chanser att tjäna storkovan. Desto fler folk som vill åka tåg, ju dyrare biljetter, desto färre passagerare, desto billigare resor. Fuck off, vad är det för baklänges mattematik? Aja ... jag är ju ingen affärskvinna.. (än så länge) Så jag får väl bara nicka, le och betala .... precis som alla andra utan val. Men hur som helst, göteborg-sthlm blir det flyg i 50 minuter. Massa onödiga utsläpp i luften, flygrädsla utan dess like och enormt lock i öronen ... men det får vara värt det för en arbetslös ungdom.

Eller är jag dum? Råda mej eller ge mej en super billig biljett tack :)

Sanna har varit här ikväll vilket var himla trevligt. Så skönt att ha mina brudar hemma igen, älskar er :)


 

Nya örhängen har jag varit och köpt idag också .. ett par nya vita pärlor. Jag lyckades tappa ett uppe i fjällen så jag hade inget val. Absolut mest välanvända örhängen, enkla och snygga :)

Jag jobbar förresten imorgon hela dagen på fifty, så kom in o handla av mej vettja :)





 


Kommentarer
Postat av: Moa

Hej! Dromde en drom om dig hela natten inatt. Du var hoggravid och skulle fa ungen pa torsdagkvall bestamt. JAg var hos Rebacca i borr nar du knackade pa och fragade ifall de hande en gammal vagn over kanske. Mitt i hela ditt snurriga liv hade du liksom glomt bort den detaljen - samt alla andra. Sa med Barbro, mig och Becs instuvad i bla parlan gjorde vi Ljusdal och forberedde hela kalaset med allt fran sma-klader till pyttesang.

Med det i skallen gick jag in pa bloggen och hoppasan, den annars ouppdaterade erhard hade visst skrivit jarnet. Har last ikapp allt nu och inser att om du inte passar dig de narsma 10 aren kommer du snart och knackar pa hos Becs... :)

Saknar dig och vi ses faktiskt snart igen.

2009-05-06 @ 11:37:47
Postat av: Carolin

Haha det är som spinning fast på en cross traniner, askul! :) ha en mysig kväll!! :) Kram!

2009-05-06 @ 22:16:59
URL: http://caroliineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0