återvändo.

Swiiish så har den underbara helgen susat förbi och måndag är återigen ett verkligt faktum. Sitter på tåget påväg till stockholm nu igen ... Har en egen liten kupé, lugnt och skönt och alla fyra säten för mej sälv, än så länge. Bäcksvart ute också, känns som både kropp och hjärna har svårt att definiera ifall det är morgon eller kväll... Rätt mysigt faktiskt (: Stannar precis i ockelbo, ser ut som dom tömmer hela byn idag. Hela perrongen full som vanligt.
Helgen har varit fantastisk! Pappa överraskade med fint uppdukat fredagsmys när jag kom i fredags. Senare anslöt andreas och mys samt idol fullbordade kvällen. (:
Var uppe långt före tuppen på lördag morgon, drog igång med adventpysslet! Såååå mysigt på gräddhyllan nu må ni tro, vojvojvoj :) Guldhjärtat och jag tog en tripp till järvsö och Lill-Babas cafär och smaskade i oss en varsin omtalad räkmacka. Så nu har även jag provat den. Himla mysigt där i fiket, ett bra utflyktsmål :) Grejsade på med både det ena och det andra resten av lördagen. Målade och pysslade, gjorde fint fint fint :)
På kvällen mös jag upp i soffan hemma hos Andreas mamma där jag blev bjuden på god mat från nya asiatiska. Enormt lång väntetid förstörde nästan den goda smaken, tyvärr :/ Lördagsgodis, robinsson och mys. Ännu en toppen kväll!!
Tidig söndagsmorgon för att hinna med att baka saffrans skorpor. SÅ himla goda, mitt absoluta favvis julbak faktiskt... mina skorpor slår allt (; haha. Kring klockan tio skuttade storebror och världens bästa barn in på gräddhyllan, sen var det full rulle ngra timmar framåt. Jag bakade glödhoppor som vi fikade få, rykande färska och varma. Så mysigt! (:
Prinssesan stannade kvar med mej resten av dagen. Fasters toppen tjej! Vi skrattade och busade på fram till eftermiddagen. Dom förgyller verkligen min vardag, mina guldstenar. Faster älskar er*

Vi hade bokat tid på romerska på eftermiddagen, jag och min älskling. Så vi bubblade och myste i underbar miljö resten av den regniga eftermiddagen. (: <3

Bjöd över Andreas m. mamma till Gräddhyllan på söndagsmiddag mot kvällningen. Jag kockade ihop jättegod lammstek med hemmagjord sås, granatäpple, gräslök, kokade morötter från landet och potatis. Till efterätt blev det grillad annanas med kokos och glass. Hel mysig kväll! (:
Blev ett rejält långt inlägg denna gång, skyller på rastlösheten här i tåget.. är inte riktigt funtad till att bara sitta stilla och göra ingenting som ni vet.  (:
Ska försöka sysselsätta mej med ngt annat nu sista timmarna. Sticka kanske?
Väl i sthlm är det skolan som gäller, har praktik hela veckan. 4 kunder per dag, stress stress stress. Hoppas det går bra bara ....
Önskar alla en trevlig dag*
Lill-babs caffär
Lördagsgodis hemma hos Mona&A
Saffrans-skorpor!!!

Kommentarer
Postat av: Therese

vilken toppen helg du verkar ha haft vännen min : ).

saknar dig.

2009-11-23 @ 17:15:02
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0