salt.

Men det snöar än... jag blir itne klok på det här vädret. Jag behöver vår, nununu. (: Åtminnståne varmare temp och soligare dagar, det är väl inte mkt begärt?

Efter frukost och efterfix imorse knöt jag faktiskt huxflux på mej pjäxorna och spände på mej längdskidorna. Hade planerat att den en tur på golfbanan, åka ngra hål och längta efter golfsäsongen .. Men icke, så fort jag lämnade skoterspåret försvann skidan ner i det djupa vita och jag hade snö nästan ända upp till knäna. Min idé blev alltså spolad. Så istället hoppade jag in på skoterspåret igen och följde det fram till kyrksjön. Väl där höll jag på att frysa fingrarna av mej så skidade hem igen. Rätt mysig tur faktiskt .. :) Bytte dojjor och for upp till guldtanten och skottade gården. Jag börjar lessna lite lätt på skottning nu, vallarna är för höga och det blir bara en massa besvär. Behöver en ny teknik tror jag, har ni ngra tips? haha :)

Men sen mina vänner styrde jag blåbäret mot rosehills och inhandlade mitt guld. Varje år, samma tid, på olika sätt och med varierande resultat. Jag köpte årets blomskott! Dom är sååååååå söta så det är inte riktigt klokt. Gröna och sköra, pyttesmåa men förhoppningsvis fyllda med växtglädje. Köpte dock inte alls lika många som jag brukar göra, det få räcka med ett par stycken iår .. man kan köpa så fina färdigväxta till sommaren, så jag spar mej lite tills dess. Men lite pyssel måste jag ha :)

Lunchade pankaka på pens med papi och flängde sedan omkring för att greja med ngra ärenden. A hämtade upp mej och sen ba vi iväg på utflykt. Bollnäs och Mobackes blev målet ... En mysig dag kort och gott (:

OS kvällen har entrat och jag ska förflytta mej till soffan och se när anja ska vinga ner för backen, ikväll igen .. hon kan inte vara riktigt klok. Usch och fy, tur jag kan hålla pappsen i handen (:

Men hörrni på riktigt nu, ska jag klippa av mej kaluffsen eller inte!? Ge mej rååååååååååååd.


Together forever fasst i splittrade världar. <3


Kommentarer
Postat av: Sara

men vad sjutton! jag vill också åka skidor! helst nånstans utan backar så golfbanan hade ju varit helt perfekt :b



och jag är övertygad om att du skulle vara skitsnygg i kort hår (också) men jag råder nog att inte göra det ändå haha, tänk OM du skulle ångra dig! :)

2010-02-18 @ 20:11:10
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Moa

Shot! Du vet ju att du kommer att fundera på det resten av livet annars! Plus att om du klipper av det så får du på vägen ut igen se vilken längd du trivs bäst i... :)

2010-02-18 @ 21:37:49
Postat av: Cissi

jag säger det också; do it! nog för att jag ångrade mig, men det är ju egentligen bara hår. det växer faktiskt ut igen :)

2010-02-19 @ 09:13:52
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Maria

Du passar nog bra i vilken frisyr som helst och det växer ju alltid ut igen. Roligt att testa något nytt. Vad tycker Johanna då?? Skulle tro att hon röstar för långt.

2010-02-20 @ 10:33:16
URL: http://mek73.blogg.se/
Postat av: Celisia

Kort kort kort!!! du kommer vara en riktigt vass bryd i kort hår ;) och du, va härligt att du tittar förbi bollan då och då, det gör jag aldrig nu för tiden! :)

2010-02-20 @ 15:41:53
Postat av: Anna

Söt bild pyret! ;)

2010-02-24 @ 20:40:10
URL: http://annakullberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0