upp och ner.

Soooooooool idag igen o jag blir alldeles lycklig!
Hade kund 07.00 på pace imorse, därefter spelade jag 9 hål golf innan jag packade picknick korgen o åkte till stranden. Mös där för mej själv en stund innan flugorna gjorde mej äcklad o jag åkte hem. Rensade landen, pysslade och påtade. Tiden rann iväg och huxflux var klockan påtok för mkt och jobb på statoil väntade! Slirade in på parkeringen prick på minuten, skyndar mej in och möts av en hel drös arbetskamrater som i kör sjunger " Men Vickan, vad gör Duuuuuu här!?!?" Dom skämmtade inte med mej, jag hade kollat på förra månadens schema. Kuken. DÄr stod jag, fullt påkläd med skjorta, tröja, arbetsbyxor, långkallsonger (!) och gympa skor, stressad och sminkad, redo för kvällsjobb. Jag dog, på fläcken tror jag... fyy så less jag blev. Kände mej bestulen på dagen lixom, tänk vad mkt anat jag kunnat gjort i detta vackra väder lixom ..

Åkte hem o tröståt en liter jordgubbar o blev genast bättre till mods :) Jordgubbar är sommar och sommar är glädje! Tog en promenad till kusinvitamin o hade det skönt på hennes terass. Inget sällskap på räkfrossa o inget sällskap för ngt annat heller för den delen. Bredde ut min picknickfilt på gräsmattan o hade min egna lilla räkafton med allt vad det innebär. Med grannbarnen lekandes vid sidan av blev kvällen rätt lyckad till slut endå. Men endock fortfarande snopen (:


Idag har jag skördat! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0