Den blommstertid nu kommer.

Studenternas dag och solen skiner! Håller tummar o tår att det så förblir! Det är dom värda, alla glada som nu tar klivet ut i arbetslivet ... eller snubblar rätt in på arbetsförmedlingen. Hur som så sprids en himla massa glädje över den här vecka varje år. För övrigt känns det helt sjukt att det redan gått tre år sedan jag själv stod där på trappen och sjöng ronjarövardotters march.

Igår blev det mkt gjort. Hade golfträning för mej själv på förmiddagen för Uffe och knallade sedan nio hål med gott resultat. Efter lunch blev en himla massa ärenden uträttade och trädgården fick sin dagliga dos av omgång. Motkvällskvisten begav jag mej till kyrkan där den var examensfirande för förskoleklass-3an. Och vilken härlig tillställning! Jag stod där, stolt faster till sexåringens första skolavslutning, tuppskinn på armarna av skärande sång som berör ända in i skälen och sög in alla glädje och kärlek som alla små hotten tottar ger. Dom gångerna tvekar jag inte en sekund att det är med barnen jag vill jobba, på ett eller annat sätt. De är en hörnsten i mitt liv, dom är bara bäst helt enkelt! :)

Väl hemma igen studdsade jag ut i träfgården för att spika upp lite krukor. Gav upp när jag fick hela keramik-krukan m. arrangemang rätt i skallen och gick in o la mej isället....

Idag är en ny dag o den innebär; Köp av ny kruka, jobb på statoil 08-17 och därefter bir det studentmottagning hos Sandra som äntligen blir stortjejen :) Vad kvällen har att erbjuda, det är ovisst :)
Imorgon däremot är det dax för golftävling igen så låt solen skina!



Barcelona baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0