Jag vill jag vill

Wooooooha! Jag lever, tror jag! Hur som hellst så död är jag inte, det är en sak som är säker. Frånvarande från victoriaerhardsson.blogg.se förvisso med det finns en stor, starkt anledning till detta ....

Jag har SOMMAR!
I mitt liv innebär det inte bara lata dagar på stranden och sand mellan tårna. Inte än åtminståne. Jord under naglarna, skräp i stövlarna, ståendes på alla fyra i trädgårdslandet med rumpenstumpen i vädret, svetten rinnandes längst kindbenen och ogräs flygandes hejvillt omkring är mer min melodi. Men nu börjar det äntligen likna ngt annat än en vildvuxen teräng på gården. I växthuset gror det i hejdundrande fart, rabatterna är fria från ogräs och nya perenner är planterade. Nu återstår resten av arbetet till moder jord. Skööönt :)

Men jag älskar det här! trädgård trädgård trädgård! Ge mej mer, ge mej större! :D

1 golfvecka i Tunisien med hela 44 härliga resevänner startade maj månad, tre dagars arbete där emellan och sedan bar det av mot ytterligare en vecka i utomlandet. Barcelona med 3 underbara gävlejäntor! Veckan kunde knappast blivit bättre! Bad, strand, stad, shopping, mat, skratt och nya vänner! Jag kan inte tacka nog mkt för den veckan, bäst helt enkelt!

Väl landad på hemma mark igen har jag försökt ta igen det som hamnat i skymundan i all resehetts. Min födelsedag t.ex. Blev ett födelsedagskalas med bullar, snittar, saft o kakor i alla dess former o färger innan maj månad sipprade ut för iår. Intensiv och händelserik!

Nytt jobb har jag också hunnit med o fått, på Statoil och jag trivs helt galet bra! Så himla roligt och jag ser fram emot varendaste ny arbetsdag när jag stämplar ut från det förgångna. Det är så det ska vara på jobbet va!?

Massagen rullar på o jag värdesätter mina kunder som förgyller min tillvaro. Ni ska veta att ni ger mej minst lika mkt som jag förhoppningsvis ger er! Fortsätt boka över sommaren, från er tar jag aldrig semester :)

Golf-fröken är jag också. Varje onsdag tränar jag en grupp med invandrar tjejer från världens alla hörn. Senast igår också och vilket gäng! :)

Första golftävlingen för säsongen ägde rum förra helgen, spendrups open tre manna-lag tävling. Snett&vint o rakt där emellan för att sammanfatta kort. Avslutades med prisutdelning och grillbuffe me underhållning på kvällskvisten, sommaren är här!

Juni rullar på och i tisdags tog jag min käraste sannavän i handen och vi begav oss på en utflyktsdag. Mobackes blev etapp ett för att sedan avsluta med en lunch på växbokrog o allmänt mys i hälsingland.

Idag skiner solen och temperaturen med den. Har precis gjort klart en satts kokosglass som ska avnjutas kommande dagar. Har lite pyssel i trädgården kvar som ska göras, sedan hoppas jag på lite golf och en härlig dag i allmänhet.

Helgen närmar sej och det med pompa o ståt! Student och examen sätter verkligen fy på sommarkännslorna. Ikväll ska jag till kyrkan o njuta av underbar barnasång och imorgon efter jobb blir det student firande hemma hos Sandra som blir stortjej!

Jobb fre-lör-sön. Med blandade aktiviteter där emellen.
Bloggen är väckt och det med evigheters text .... typiskt va :)
Vågar inte lova ngn vidare uppdatering efter detta heller ... men, kanske. Bilder kommer åtminnståne!

tjingeling

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Heej ! :)

ja den hitta jag på Nelly.se (vila) mycket nöjd!

så spana in den tycker jag!



Puss på dig vännen ! i sommar lär du komma ner hit på en tapas kväll på stinas balkong.

2010-06-10 @ 10:06:11
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul att höra att du mår bra gumman!

Hoppas vi ses snart igen.

Puss & Kram

2010-06-10 @ 12:03:56
URL: http://annakullberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0