En bra dag.

Sådäääär jag, är röklukten veck månne?
Har ställt ut små skålar med ättika i hela köket samt inne i micron nu. Den har fått bearbetat stanken heöa dagen.. sista utvägen. Imorse fick jag nog, drog fram skurhinken, dammsugaren, ajax och hela faderutta. I desperation städade jag heeeeela huset, ännu en gång! Senast var i fredags men då av anledning att det var skitit, idag enbart pga av stanken. Mattorna åkte ut och jag for fram i full fart... hade korsdrag igenom huset och jag var klar lagom till nio. Tog ett djupt andetag och ... stanken var kvar! pyttsar med ättika överallt kändes som en sista utväg ..

Halv tio kom min stjärna. Kom och gjorde min dag, hon fick sej en behandling innan vi gav oss av för lunch på Nyfiket sedan en promenad o allmänt mys. Efter att ha lämnat av henne vid bussen hälsade jag på dundermormor o hjälpte henne med handling och hade allmän kvalitetstid. Styrde sedan blåbäret till näsberg med överaskning... :) Promenad med Sara och en kund här på kvällskvisten. Två maskiner med tvätt är körda och jag tog just ut mina två surdegsbröd ut ugnen. Sitter med smakprovet i handen och omdömmet lyder; alldeles alldeles uuuuunderbart! Sjuttsiken vore det annars efter 6 dagar + 16 timmars baktid. :)

Dax att hoppa i kojs nu, är en dag imorgon också... har en hel del att uträtta så gäller att vara på allerten.

förresten, det lukat numer nybakat på gräddhyllan :)



Tjingeling*

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tar du ställning mot Marockos ockupation av Västsahara? Skriv då under här --> http://www.fishelsewhere.eu/index.php?cat=139&art=1021

2010-04-01 @ 12:37:22
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0