En evighets sekund.

Inatt har varit en såndär lång natt. Jag har som rutin att vakna minst en gång för toabesök, det brukar ske kring tre halv fyra i normala fall. Jag vaknar, vinglar fumligt genom mörkret fram till badrumet, gör det jag ska och skyndar snabbt tillbaka. Alltihop ska gärna ske inom loppet av en halv minut, tid är pengar även i sömnen. Det måste gå fort alltihopa, inga lampor får tändas och inga andra ärenden får uträttas utom just detta livsviktiga behov. Viktigast av allt, jag fååååår inte vakna! Jag är alltså uppe och fumlar i mörkret halvt sovande varje natt, detta är ett mer eler mindre medvetet val. Vaknar man till ordentligt och börjar stöka på, då tar det tid att somna om, det är en sak som är säker. Och finns det ngt som är riktigt skönt och avslappnande så är det att kunna somna om, att det är långt kvar till morgonen gryr. Inatt var det långt, min rutin var ändrad till 00.30... morgonen hade en stund kvar att vänta.

Utvilad och allert är jag uppe o studdsar ikring här på morgonkvisten. Jag är ledig idag, från Nyfiket åtminnståne. Har två kunder inbokade under dagen och däremellan lite pyssel att stöka med. Bland annat ska jag iväg och lägg mej själv på massagebänken nu kl 8.15. Försöka råda bot på sviterna efter min vurpa. Tror lite hjälp på traven kan göra nytta :) SKa till en massageterapeut, precis som Jag... dom kan hjälpa mkt har jag hört. Gäller att tro på sitt yrkesval va (;

Dax att åka*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0