Strålande juletid.

Jag har läst julmagasin i helgen. Fullspäckade med tips & trix för att trolla fram den rätta stämningen och en fröjdefull jul. Jag älskar ju julen! i ett okontrolerat tillstånd hade jag mer än gärna plockat fram jullådan och börjat pynta så fort höstmörkret sjunkit in i årstiden. Rött rött rött!

Men nu är det oktober månad, och det är en rosa månad. Rosa bandet har sin stora insamling, år efter år. En enormt kampanj som engagerar massvs med människor, både ementionelt och genom stort engagemang. Varje år ger det en tankeställare. Också flashbacks, rysningar, ilska och maktlöshet. Min mamma dog inte av bröstcanser. Men hon dog pga av samma erövring. Hon liksom vi alla runt omkring stod där utan makt att ingripa, stoppa och förhindra. Maktlöshet, den värsta känslan någonsin ...



Vi har världen till vårt förfogande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0