Vass glimrande is på vindrutan.

Vilken otroligt stor propp för inspirations flödet som som envisat sej fasst hos mej likt pluggad sen sensaste inlägget. Huvaligen. Men idag blåser motorn åter igen igång, kanske ..

Det har ju skett en del förändringar och happenings i mitt liv sen senast kan man nog ändå påstå. Trotts att inga världsliga nyheter dock drabbat mej. Men som ett praktexempel så klassar jag mej inte som en ren och äkta arbetslös människa längre, utan mer arbetssökande. En arbetssökande med sysselsättning dessutom, om dock ej översysselsatt. Praktiserar nu månaden ut på Ljusdals Tidning där jag trivs riktigt bra. Sysslorna är kanske inte allt för många, men sällskapet desto bättre. Riktigt  härliga hela bunten, jag trivs.

I måndags bar vi av till Sundsvall för ett reppotage om Tobias Eriksson och igår följde vi kosan mot Loffsdalen. Så lite fart har det väl endå varit dom här dagarna ... Om än mkt sömn.

Annars då, åhåjaja. Dras ikring med en satans förkylning gör jag såklart, liksom alla andra. Därav otroligt dåligt med träning och jag drabbas av överenergi om kvällarna. Jag sitter mest stilla hela dagarna och kvällarna är ännu mer orörliga. Jag laddar för julfetman och får hoppas på tillfriskning lagom därefter.

Bonde söker fru och topmodel ikväll, äntligen. Veckans höjdpunkt vad gäller tvkulturen.

Lucia imorgon, mysigt. Ska plocka upp lite lussebullar och peppakakor och försöka få till den där äkta lussekännslan som infann sej i barnsben. Hur jag ska lyckas med det återstå att se, själva utsmyckningen och tillbehören är ju enkla, lixom alltid. Men stämmingen som ska infinna sej naturligt, den är desto svårare att hova in. När man var liten fanns den bara där, utan ansträngning, då var det härligt.

Speglingar i ljusel 12 december
Ett fantastiskt paradis

Föreställ dej att du befinner dej på en underbar plats i
naturen. Ta tid på dej att måla upp alla vackra detaljer.
Se framför dej hur mycket du njuter av den och uppskattar den.
Börja sedan vandra omkring och utforska omgivningarna.
Du hittar fler och fler utsökt vackra platser som alla ser olika ut.
Använd din fantasi. Se världen som ett fantasitskt paradis där
alla du möter upplever tillfredsställelse och överflöd.
Njut ordentligt av den. Far iväg till andra planeter om du vill.
Möjligheterna är obegränsade. Så småningom kommer du
hem nöjd och glad i hågen. Universum är verkligen en plats
där under sker och välstånd råder.

*
Världen är
mitt eget
fantastiska paradis

*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0