a bodybag?

Mogonpromenade är gjort, frukosten äten, tidningen läst, kroppen duschad, blommorna vattnade. Ah, vad mer kan tänkas göras en förmiddag som denna? Snön har börjat vräka ner igen, lyckligtvis inte lika peppat som igår, men nog allt vräker den. Sitter och väntar på att tvättmaskinen ska snurra klart så jag kan hänga upp allt på tork. Jag hatar verkligen att hänga tvätt, fy sjutton, det är den värsta hemmasysslan ever! Allt annat pyssel går rätt bra, men att hänga den där förbaskade tvätten det känns lika motvilligt varje gång. Pösiga kallsonger som knölat ihop sej som ska ruskas upp, stora otympliga lakan dom verkligen är mer än enkla att få upp på linan, jeans som är blötare än blötas osv osv. Tvättlinan sitter på världens dummaste höjd, precis så axlarna blir ansträngda på ett dummt sett som ger värk. Näe, hänga tvätt är allt ett karl göra ..

Ska iväg och luncha sen, hoppas på ngt gott :) Därefter hem och eventuellt fortsätta lite med städningen, det är en riktig genomröjare som pågår här i huset, verkligen minnsta vrå ska gås igenom och puttsas. Ska iväg på intervju klockan fem och antingen efter eller innan ska jag iväg och träna. Har inga sådär specifika planer inför dagen, så den är rätt fri, jag kan ändra och flytta om sysslorna hur jag vill, vissa dagar är det rätt skönt medans andra dagar är det sååååå tråkigt.

Inte tittade jag igenom högskolekatalogen igår heller som jag sa att jag skulle, fy skämms. Men det är inte ett dugg lockande, precis som med allt annat som är svårt och kräver intensiv tankeverkstad.Jag får ta tag i det där idag istället, jag har inget val. Ska även sätta mej och söka lite nya jobb, en arbetslös måste göra vad en arbetslös måste göra ... typiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0