drippdropp.

Kväller igen och världens dimma trycker mot mitt fönster, fy tusan vad ruggigt det ser ut att vara där ute. Tackar gladeligen för väggar och tak!

Dagen flöt glatt igenom som planerat. Dock fick jag spola cyklingen då det droppade på allt för mycket för att det skulle vara trevligt. En glad nyhet dök upp idag, ska på intervju på tisdag, inte fy skam! Jag håller tummarna ..

Annars känner jag mej grusig i ögonen, klockan är snart elva och jag ska infinna mej på sallongen kl. 08.00 imorgon. huuuuuuuuvaligen. Om någon har lyckats gott misste om hur mkt jag gruvar mej så kan jag tala om att det är något oerhört! Men det är som vanligt, frissörbesöken är alltid lika ångestladdade. Man längtar alltid dagarna innan, men med det samma man dunnsar ner i stolen och tittar på sej själv i spegeln känner man sej genast som fulast i världen och sen brakar resten lös. Folie här o klämmor här färg i pannan och tussar med hår faller lätt mot golvet. Människan med saxen, hon ser tamme tusan lika fräsh ut, loppet egenom. När hela kaluffsen äntligen är genomarbetad betalar man för sej och känner sej oftast väldigt nöjd, för stunden. Men när man sedan sneglar i skyltfönstren man passerar på väg mot bilen har man förvandlats till något helt annat än nyss. Man kommer omöjligt överens med bilden av sej själv, det är inte samma, inte samma jag, obekvämt o baaaaaah. Men det inte är samma, man är ju uppdaterad för fasiken. Men det tanken, den är inte mottaglig för stunden ....
Hur som helst så brukar allt falla på platts inom ngra dagar eller värsta fall veckor, sen är man där igen. i samma gamla vanliga lunk, trött o less på håret som hänger o dinglar och tror sej känna att man är redo för saxen, igen. Så sätter hjulet igång att rulla, samma sak varje gång..  att man aldrig lär sej.

Nåväl, jag lovar att återkomma med resultat imorgon, hur än det går. Nu är det dax för mej att hoppa i kojs, måste försöka komma upp ur sängen för min morgonpromenad imorn också, trotts att tiden blir aningen tidig. Men, en ritual är en ritual och så länge den gör gott är den värld att bevara.

nattinatt*

Kommentarer
Postat av: ISABELLphe.

haha, ja jag vet!
det är bra :) ska bli spännande att se resultatet!
PYSS DY!

2008-04-03 @ 00:10:05
URL: http://isabellphe.blogg.se
Postat av: Freddie

Säger möjligen Algar -06 dig något...? ;)

2008-04-03 @ 01:54:39
URL: http://devilsadvocate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0