hur svårt kan det va!?

På radion trallar Linda Bengtzing sin schlager hit 'hur svårt kan det va' och vid matbordet sitter jag och blädrar igenom SACO-katalogens 232 sidor med hjärnan snurrandes på högvarv. Låtens refräng och titel bankar i takt till musiken och får min frustration om än inte redan störst, än större.. Kollar lite snabbt av vad det är för datum i min kalender, den 11 April. Shit, ännu mera ångest. Höskole ansökningarna ska vara inlämnade senast den 15, fan.
Efter nära på 2 timmars spånande i katalogen och jämmförelser mellan behov och löner, intresse och bra kunnande har jag punktat upp 17 olika utbildningar som skulle kunna vara tänkbara. 17 jävla stycken, ur SACOkatalogen, då har jag inte enns kollat ingenom ky-katalogen och resternade möjligheter. 4 dagar på mej, jag dör..

Jag följde aldrig med på högskole utställnningar, SACO-mässan osv i skolan när jag fick chansen. Och varför i hela friden gjorde jag inte det frågar jag mej själv och bankar mej samtidigt i huvudet!? Likt rebeliska protester mot allt för långa bussturer med illamående och pisspauser stannade jag hemma från det som hade kunnat givit mej en klar överblick över mina möjligheter och kanske, kaaaanske hade något kunnat fångat mitt intresse. Men aldrig gav jag det chansen. Jag är en sumpare ... !

Istället har jag alltså med en blanding av stress, frustration och förvirring suttit två timmar och snurrat igenom en katalog, av.... (?).

Kontentan är alltså; Ni gott folk som fortfarande är på gymnasienivå, och fortfarande har chansen till att enkelt få hjälp och information och yrken, sumpa det för fasiken inte!!

Själv sitter jag här med kraven: måste bli något, måste vara någon, måste kunna något.
Om det är dax att uppfylla dom här kraven redan, det vet jag inte. Men jag vill iaf komma en bit på vägen, sen får vi se när jag börjar promenera längs den..

Annars idag fick jag sällskap på min morgon tur av Harhäng, trevligt :)
Ska stryka lite tvätt nu innan lunchen, därefter ska jag iväg och handla lite och sedan är det ridning.
Ikväll blir det middag och mys hemma hos Rebecca :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0