Mer än redo.

Klockan är bara halv tio och jag är verkligen super trött! Blir inte till att göra allt för många knop nu förens det är dags att krypa ner under täcket. Har varit en riktigt händelserik dag och det har verkligen tagit ut sin rätt..


Älvkarleby och en golfdag var alltså inbokat idag och det var bestämt att jag skulle plocka upp mitt golfsällskap kl 09.30, jag var självklart sen men det var ingen big deal just för tillfället. När jag plockade upp honom hade vi gått om tid fortfarande då vi hade start tid kl 13.33. Men sen började min ständiga otur sätta igång. 45 minuter sen svängde jag in hos brorsan och bytte bil, gasade iväg och plockade upp mitt sällskap, upptäckte att jag glömt plånboken hemma så fick vända och hämta den. Och än så länge var allt frid och fröjd. Men sen .... Svängde in på Jet för att tanka. Och jag har aldrig i hela mitt liv tankat ngt annat än 95 så tankade in några liter bensin av ren vana. Men när jag skulle stänga igen tanklocket var det ett gult fult klistermärke som bar texten DISEL. Fan i helvete, jag hade tankat bensin i en diselbil, en sprillans ny demobil dessutom. Ringde min käre bror och fick noggrant förklarat för mej hur himla dum jag var, väldigt lägligt när jag redan var stressad och viste sååå väl att jag hade gjort fel. Hur som helst ringde jag andreas och bad honom köra ner min bil på firman. 10 minuter efter ringer han upp och berättar för mej att jag hade kört den till brorsan och att den alltså inte stod parkerad hemma. Där gav jag upp hoppet på mej själv ... Hur som helst så kom vi iväg tillslut efter många dummförklaringar och hån mot undertecknad. Sen flöt det faktiskt på förvånansvärt bra resten av resan, sådeså.


Gick senare på dagen 18 hål på älvkalebys bana, strålande sol och ett inte allt för bra golfspel.. Men skönt att vara igång åtminnståne. Och vann, det gjorde jag också, om vi ska prata resultat (; haha. Första rundan för säsongen och jag hoppas verkligen på bättre golfspel kommande rundor ...


Resan hem gick bra, om man bortser från min fel körning på e4an som gjorde att jag totalt missade avfarten vid tönnebro utan blåste rätt fram och hamnade tillslut i hudiksvall. Hur som helst kom vi hem helskinnade, och tur var väl det, för jag bävade för det värsta när dagen började med såååå mkt oflyt. Men det är väl så det ska vara i min värld antar jag, jag är dömd. (:


Andreas har åkt tillbaka till norge, vilket gör att det känns ensamt och tråkigt lugnt här hemma ..

Men har hur som helst stillat hungern med en västkust sallad och känner mej mer än redo för sängen efter dagens bravader. Ett tack till alla mina medmänniskor som har ett grymt tålamod med mej och mitt oflyt .. (:


Jag hammnade oftast inte i dom bästa lägena ..

utan hamnade för det mesta i dom sämsta ..

hade heller inte dom bästa utslagen (notera bollen som flög max tre meter den där gången)..

Men, det ordnade till sej emellanåt .... :)

Kommentarer
Postat av: Gävle

Ha ha ha ha ha ha din dumstrut! En kurs i tankning vore kanske nått :D

Och hur fasen kan man missa en avfart med namn tönnebro?! Det är ju skyltar om värdhus och allt! Mackar och grejer!! Hur kan man missa det?! Haha

2008-04-20 @ 22:17:45
Postat av: Moa

Haha! Dieseldrottningen. Pappa bilhandlare måste vara mäkta stolt? :P

2008-04-20 @ 22:18:31
Postat av: Anonym

Blire rätt nu?!

2008-04-20 @ 22:19:46
Postat av: Andreas

Ibland har man otur, visst då gumman? :P Saknar dig väldigt mycket!

2008-04-20 @ 22:26:41
Postat av: Anonym

Funkar det inte nu, så får du leva med att det står Gävle!

2008-04-20 @ 22:27:10
URL: http://johnpresley.blogg.se
Postat av: ISABELLphe.

HAHAHAHA :D jag dör! tur att upptäckte diesel-skylten in time i allafall.

2008-04-21 @ 12:30:10
URL: http://isabellphe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0