Små söta ull.

Till min glädje försvann det blöta vädret nästan med engång jag lämnade datan imorse, så då var det bara till att plocka ut min cykel Lila och trampa igång. Lunch och lite mathandling hann jag med på förmiddagen. Efter det åkte jag och Andreas till Stocksbo där andreas morfar har sin gård. Hans får har nämligen fått lamm, o guuuud så söta dom var! Ganska smala tussar på långa rangliga ben studdsade runt där inne i boxen. Jag hittade såklart en favvorit som jag bara så gärna hade velat tagit med hem! Jag vågade in o klappa då fårmammorna inte såg allt för välkommnande ut och det förstår jag, lammen är bara ngra dagar gammla. Men jag hoppas vi åker upp dit snart igen, när dom fått lite mer hull och ull på kroppen, då blir dom gosiga minsann!

Var som planerat iväg och red och sen hälsade jag på momme, som vanligt :) Har efter det lagat mej köttfärslimpa a'la vix. Och den skrällde till och blev riktigt riktigt god faktiskt. Köttfärslimpa kan tyckas låta tråkigt, men med en god kantarellsås, färska champinoner, kokta morötter, potatis, körsbärstomater, fetaost och groddar blev det en ritkig höjdare! Men sen är ju jag Kocken.

Jag hann inte följa med till hudik, skulle blivit på tok för stressigt, så jag missar kalaset o allt vad det innebär med tårta o kakor och annat gott .. Men mätt i magen, det är jag så deet räcker för tillfället.

Berg flyttar in på tv'n ikväll, det ska jag nog passa på att se, lika så Talang. Ska man se ngt avsnitt så ska man se premiärerna, så man vet om man missar ngt eller inte dom gångerna man inte har tid.

Dax att hoppa i duschen en sväng nu ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0