Kanelstång.

Phuu, är vekrligen mer än mätt och belåten nu efter en middag bestående av tomtegröt och smörgås med julskinka.
Min julgransmatta gick över mkt över förväntan att sy, inget krångel alls. Vad händer? Tänkte dela med mej utav den och även dom små gosegrisarna som var hela min dag igår.


Mattan på sin platts för en kort stund. Den ska få vila nere i förrådet tills det är dax att ta in granen :)


Wihoo, mina två små julgrisar vaktar mattan!


Den ena är enfärgad ..


Den andra tvåfärgad.

Jag ängnade alltså hela dagen igår till att tillverka dom här två julgrisarna. Inspirerad av Lotta på bråkmakargatans Bamsen som nu finns i flera inredningsbutiker där  Maileg gjort om honom till en julgris köpte jag tyg och sydde mina två egna (: Mönstret har jag gjort själv därför kändes det himla bra när det första pappa sa var; "fin ko, det ser ut som en gris" kul pappa, kul ...

Hur som helst så var det från början meningen att det bara skulle bli en gris, men eftersom det krånglade till sej och jag gjorde en massa fel så blev det till slut två stycken. Men vad gör väl det, visst är dom härliga!? :) Observera knorren! haha :)

Sitter o funderar över om jag ska ta tag i min hemmagjorda pepparkaksdeg som jag gjorde för ngn dag sen, känns liksom som att det är dax nu. Den håller sej nog inte fräsh så mkt längre .. Smittar mina baciller om jag gör pepparkakor? Eller dör dom i ugnen?

Kommentarer
Postat av: Stina

Hihihi , jösses så du pysslar !

Helt underbara grisar :D



Å du, vad var det den tolfte ??

2008-12-02 @ 23:16:03
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilka sötnosar, bamse grisar.



Tänk om jag också kunde vara så duktig med symaskinen, Du får lära mig ; ).



Godnatt hjärtat mitt!

2008-12-03 @ 22:17:46
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/
Postat av: KB

haha, ååh, jag älskar perras 'humor' :D Du har blivit duktig fröken. Kanske ska du flytta ner till stora staden och läsa sömnad och mönsterkonstruktion? ;)

2008-12-06 @ 21:25:49
URL: http://svenssonrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0