Lusselelle.

Sådär, tillbaka  här på cyberspace en svän gigen :) Jag hinner lixom int emed det här med bloggen emellan åt, alldeles för mkt annat runt i kring mej som tar upp min tid. Och sen har jag lite av dne där skräcken man kan få för att fastna vid datorn när man väl satt sej. Ni vet, man klickar runt, läser lite där o kikar lite här. Inget viktigt egentligen, men man bara fastnar helt enkelt och världen rullar förbi bakom ryggen. Huvaligen .. det går int enär man lever efter att ta vara på dagarna så mkt som möjligt.

Men hur som helst så har jag snart klappat klart alla julklappar, bara ngn enstaka kvar. En riktigt stor klapphög tycks det bli iår, men dom är fina :) Jag kör olika teman på julklapparna varje år. På inslagningen ni vet. Förra året kartongbrunt papper med röda sidenband, sådär klassiskt och rätt vanligt nu för tiden. Men iår kändes det trist och ut tjatat så pyntar mina paket med annat :) lägger upp bilder ngn dag framöver när jag ska puffa dom under julgrannen...

Jag har för övrigt julgransbekymmer iår. Det är tooook mkt snö här i ljusdals skogarna, så det är rent av omöjligt att hitta den där perfekta granen jag måste ha varje år. Vet inte irktigt hur jag ska lösa det än .. får ta tag i det imorgon :)
Var ute o högg mej en pytte gran igår iaf, tjuvhögg! Fy mej .. plumsade in i skogen o knyckte åt mej en gulliplutt, kastade både yxan o granen i bakluckan o drog. Likt en mästertjuv.

Hela veckan har jag varit fröken ute i hyboskola. Massa barn runt om kring mej dagarna i ända helt enkelt, o det är ju härligt brukar jag ju säga. Och det har det varit också, då förgyller vardagen dom små liven, samtidigt som dom även tjatar hål i huvudet på mej emellanåt.

Jag har ansvar för barnen själv sista timmarna det dagar jag stänger (98% av hela veckan) vilket betyder att jag är ensam fröken på hela skolan. Hamnar ngns blöjja då på sniskan och kissar ner sej totalt kan det  bli problem. Detta hände alltså igår, fredag kväll alldeles innan stängning. Heeeela veckan har barnen hållt sej från att både kissa o bajsa i blöjan, men fredag kväll såklart, då smäller det. Kiss heeeela byxbenet inklusive strumpan. Kan kanske tyckas vara ett väldigt litet problem .. kan kanske bli ett större när barnet är höjdrädd och skriker rätt ut när jag försöker lyfta upp honom i diskhorn och victoria erhardsson aldrig i hela sitt liv har satt på en blöja av just den designen.
Det slutade hur som helst bra till slut och jag fick helg även denna vecka :)

Hade massa mys, middag o glögg här hemma igår tillsammans med en liten bunt underbaringar :) Mysig start på helgen!

Egentligen börjar väl inte min helg förens nu, eftersom jag jobbat även idag, men på fifty då. Slagit in julklappar mest hela dagen idag..

Så, då har jag trampat igång igen.
Dax att ta reda på tvätten nu och sen leverera lite mössor innan det blir dax att inta lördagskvällen :)
Tjingeling*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0