Mitt i allt blir jag sjuk.

Mitt i allt stök blir jag sjuk. Dunder förkyld såklart, feber o snor, maaassvis med snor. Jag som aldrig är sjuk och nu har jag åkt på två omgångar förkylning inom loppet av två veckor. Vad är det som pågår? Min teori är pacebaciller, helt klart .. Det kryllar av dom små sjuklingsvirusen där, jag är stört säker. Så hädanefter blir det till att pumpa i kondom! Nä .. men tvätta händerna gått folk, hela tiden! Viktigt med hygienen nu i influensa tider.

Lördagen var det som sagt massa stök och bök här hemma, tomtar, adventljusstakar och gardiner överallt. Ingen ordning. Och mitt i röran stod jag fortfarande och pillrade med pepparkakashuset. Det är alltså det som varit ett av huvudprojekten förra veckan. Var från början meningen att det skulle bli två hus .. ett till Sanna och ett till Helena. Men efter mkt svett och tårar blev bara ett hus klart. Ett hus som innehåller delar från tre st kartonger 'bergmanspepparkakshus'. Ni förstår hur bra det gick för mej att bygga ihop det ... sådär bra. Hur som helst så fick Sanna huset som födelsedagspresent, och lycklig blev väl hon för det. Trotts att hon inte vet all möda byggaren har utstått...

När klockan passerat fem tog jag huset under armen och styrde kosan hem till Helena. Där väntade tjocka släkten och massor av mat och kakor. Super mysigt :) Och efter ngra timmar där förflyttade vi oss upp till Sanna och fortsatte med massa frukt, ostar och kex.

Avslutade kvällen på jvgs vilken jag hade klarat mej utan.

Vaknade upp på söndagen och kände mej verkligen helt kass. Feber, yrsel och täppta näsborrar. Och maaaaassor att göra! Var bara att fortsätta med pysslet och plocket hela söndagen utan villa. Är jag mitt uppe i ngt, då slutar jag inte förns det är helt klart .. Gav mej även ut på julsklyltningen eftersom det hör till. Ingen julstämmning utan julsklylting helt enkelt..

Igår måndag vaknade jag upp i samma dvala. Fasen vad tokig jag blir, en dag räcker sen vill jag vara kry! Jag brukar alltid förneka att jag är sjuk, men igår klev jag inte ur pyamasen på helaste dagen .. jag var verkligen inte klok. Sånna dagar finns egentligen inte i mitt liv ..  Men ingen rast och ingen vila igår för det. Jag satte igång ett nytt projekt såklart! Och verkligen heeela dagen gick till åt det. Från 10.00 till 20.00. Mkt krångel eller massa krångel, svett och tårar även igår alltså. Men det här liksom till i min melodi har jag börjat förstått .. det ska lixom inte vara enkelt :) Vad jag gjorde igår får ni se senare ikv, det ligger nämligen ute i bilen. :)

Nu ska jag lyfta på röven och ta fram måttbandet, tänkte nämligen sy mej en julgransmatta.
Tjoflöjt* 


Tadaaaaa!


Min julebricka på köksbordet.


Ett hemmagjort jularrangemang, inte mkt, men lite.


Kämpade o sammlade ihop ett stickigt enris till hallen här om dagen.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

vad mysigt du har gjort :) jag tänkte faktiskt också köra på den där adventsljusstaks-lösningen, jättefint o lite orginellt på samma gång! :)

2008-12-02 @ 16:49:00
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Therese

hjärta,



Vill börja med att säga att jag saknar Dig!

Vad fint Du verkar ha det därhemma. Olle & jag vill säga att mössorna Du gjort till oss, är så fina & passar perfekt.



Älskar Dig!

2008-12-02 @ 16:59:45
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/
Postat av: Sara

vad fint du gjort!!



håller med om teorin pacebaciller, andra gången jag är sjuk inom en alldeles för kort period också. vafan!

2008-12-02 @ 20:09:56
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: M a d d e l u t t e n

Helt galet sjukt vad du är duktig!! :D

2008-12-09 @ 16:17:10
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0