Tö.

1+ grad idag ... känns nästan som varmt ute efter alla dagar med minusgrader. Lagom temperatur tycker jag, bara snön håller sej kvar, inte en milimeter mindre tack. :) Så himla fint ute nu.

Lördagkväll blev en hemma kväll tillsammans med pappsen som bjöd på riktig god mat faktiskt! kors i taket. Det är nämnligen riiiktigt sällsynt att ngn annan än jag står vid spisen här hemma.. men ibland, ngn gång sådär varannat år ungefär händer det att jag bara behöver vänta in maten, inte göra ett dugg. Nog för att brandvarnaren slår på och det ibland blir lite bränt här o där de gånger pappa försöker kocka till det, men låt gå. Jag är mer än nöjd den dagen det händer ... någon gång varannat år.

Igår däremot packade jag in farbrorn i bilen och styrdekosan mot skogen, dax att fixa julgran alltså. Lyckades övertala honom om att iår var det dax för en kungsgran. Tack o bock, o nu står den o glänser ute i garaget. Jag tänker inte hålla mej längre än till onsdag innan jag klär den, sådeså :)
Jag o gosan var även iväg till ridklubben o kikade på den årliga julshowen, en tradition sen barnsben (:

´Just kommit hem från lunchen nu och innan det var jag och tränade en sväng på pace. Följde även med andreas o kikade på skoterkläder.

Dax att göra ett ryck nu igen, har ngra små klappar som jag ska inhandla idag på eftermiddagen innan jag ska iväg o rida.

Har även en del mössor som jag ska sy upp nu antingen idag eller imorgon, så är det ngn som lurar på en beställning hojta gärna till nu så kan jag planera bättre :)

Tjoflöjt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0