Domingo a la tarde en la casa de mia.

tjugonda knut åker granen ut. Och mycket riktigt klev jag upp strax efter nio imorse, då anneli fortfarande låg och snosade i rummet intill, och plockade av granen all sin klädsel´. Därmed är julen slut för iår.

I fredags tog jag en promenad i det underbart härliga vädret, kändes som våren. På eftermiddagen red jag min lektion och till middag lagade jag ljuvlig risotto. Risotto i överflöd dessutom vilket har resulterat i att jag ätit risotto följande två dagar, och det finns fortfarande mat kvar! pjuu.
Lagom till let's dance kom rebecca, lugn o mysig kväll.

Lördagen inehöll massa fläng och många ärenden, kors o tvärs ljusdal igenom med Moster i släptåg, mycket uträttat. Hann även med en promenad i halkanstecken innan anneli dök in och gjorde sej lagom hemmastadd. När anneli är i huset gäller det att ha full kontroll och koll på saker och ting. Inom ramen av en timme hann hon  elda en bulle i min micro, lämna toalettlocket uppe oräknade gånger, riva ner glas och flera andra saker som bara hör till när anneli är på besök :) underbart! Senare dök även rebecca och kavaljer in och även sara med sin, om än det råkade vara hunden moltas, så dock ändå en kavaljer. (: Lugn kväll/natt framför tvn.

Idag däremot klev jag som sagt upp o började med att få ut granen, käkade frukost och pylade på. Då anneli låg och snarkade inne i mitt rum där jag har mina kläder sprang jag runt i morgonrocken fram till 12 då hon äntligen vaknade upp dvalan. En massa massa mjuk härlig snö hade kommit undernatten så jag plumsade ut och skottade gården, ett evighetsgöra men ack så nödvändigt när hela underdelen hänger ner 1 cm från marken på min bil. Effekten blir att den då plogar vägen om inte all snö är undanröjd. Dock är inte plogningen lika säker som man hade kunnat hoppas på, då underdelen kommer rammla av exakt när som helst. Precisiserad skottning är därför ett måste!

Efter det tog vi oss ett varv runt sjön idag igen, jag o lukas. Och vilket väder! En riktig vinterdag, skönt.

Inga egentliga planer för morgondagen, det återstå att se.


Kommentarer
Postat av: anneli

men vafasen ! inte mitt fel att du har en livsfarlig mikro och ihopklistrade glas! :D
Det var mysigt att sitta i ditt sovrum och titta pådej när du sov föresten............. hihih ;)

2008-01-13 @ 22:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0