Många dagar med mycket.

Återigen har det varit ett uppehåll min min bloggverkstad, kanske är det här inget för mej? Eller så kanske det är det, bara det att jag skulle behöva ett annat sätt att teckna ner min blogg utom den teckniska världen. Jag verkar ha svårt för att finna skrivarlusten här på syberspace men jag gör ett försök, igen.

Julafton har det varit och allt vad det innebär, men julstämning, klapphandel och diverse förberedelser. Och underbar blev den. Jag är ju inte längre det minsta barnet och allt kretsar inte kring mej denna dag som åren förr, men samma glädje infinner sej på julaftonar år efter år. Liksom de senaste ter åren höll vi hus i Bäckebo och mer stämning kan maninte begära. Fick fina julklappar och godmat.

Och återkommande varje år så är det juldagen efter aftonen, vilket då är lika med utgång. Innan trängseln och dansen hushållde vi oss några stycken med kareokesång och allmänt umgänge hos sara. Bra kväll men dock för mycket människor på för liten yta.

En hel hög med klämdagar har det varit innan det nu nya året fick stiga på. Dom spenderades bland annat i leksand o borlänge, mellandags shopping o hejjande på andreas systrar o fader. Skönt med en tripp o lite nya fynd. Dock infann sej rea hysterin sej helt galet och folket lika så. Men 3 par nya skor och 1 par stövlar, även ngt linne inräknat fick jag med mej från kupoen. Besökte även lager 157 på hemvägen, där märker man aldrig ngn trängsel, vilket är skönt. Men utbutet är heller inte det bästa .. men, dock värt ett besök om man ändå är i krokarna.

Dagarna led mot Nyårsaftonen och kosan mot hudiksvall och emilåslund. Trippelparsmiddag tillsammans med godingarna helena och sanna inkl pojkvänner. Bättre kunde 2008 inte infiras, lugnt och trevligt med massa god mat. tack.

Nu börjar jag komma ikapp mej i dagarna och är snart framme i nutid. (:
Dagarna sedan nyår, som lyckligtvis inte är allt för många har innehållit ting av det lugnare slaget. Sällskaps spel med både pojkvän och flickvänner, olika dagar då, när jag for tillsammans med rebecca upp till näsbergsjäntan igårkväll för lite spel o mys.

Man borde nog göra en redogörelse och en mer eller mindre djuptgående granskning av år 2007, dock behövs det inte enligt min mening ske skriftligt men nog så mentalt. Man bör nog ransaka sej själv, även det mer eller mindre. Då det nya året kliver in och det gammla ut passar nog en tanke tillbaka på det förbi passerade rätt så bra in.

Jag minns det gammla året som ett ofta mycket ostabilt år, psykiskt. Många tankar, många minnen och många saknaden har plågat och även ibland förstört. Men jag minns även detta år som ett händelserikt år men mycket glädje bakom tårarna. Studenten och Barcelona är det största momenten.

Ungefär som ett år brukar vara, dock önskar jag ingen den sorg och den saknad som präglar mej timmtals. Tyvärr kan nog ingen dra en glädjens stråle rakt över det passerade året, dom åren finns nog inte. En gnutta ledsamhet infinner sej alltid och det med all mening. Men det gäller att plocka fram dem där strålarna, glädjens strålar, år efter år, dag efter dag. Dom får inte glömmas, då förloras åren. Även det mörkaste och mest molntäckta strålarna måste vi bära med oss, men ej klandra och dömma. Vi lär oss av det förflutna ...

Jag fick ett slut på det gamla året som har givit mej en läxa. Även Sara fick drabbas utav mitt misstag, sorry hun' (; Bensinstopp i harmånger på väg hem från sundsvall, och hann även med att på samma gång bli bokserad ner i diket. Men vad vore väl livet utan misstag!?

Snön har åter igen fallit ner och det är dax att spänna på sej längdskidorna, imorgon blir det några stavtag, jag längtas. Och dagarna är inte många förns jag bär men av till sol shopping och underbar njutning, Thailnad!

Nu är jag åter igen med i matchen och ska försöka hålla det här nurå ett tag, ni får väl peppa mej lite så jag håller farten (;

Go fortsättning önskar jag i vart fall!

Kommentarer
Postat av: stina

jag vill ixå åka till thailand .. mer än nåt annat :(

2008-01-03 @ 23:21:05
URL: http://stinakampe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0