På skakiga ben.


Tro det eller ej men idag gott folk knöt jag på mej dom rackarns pjäxorna och spände på längdskidorna igen, skam den som ger sej! Men inget jävla elljuspår den här gången, nej glöm det. Idag styrde jag kosan hem till anneli och näsbergs-skogarna. Lagomt äventyr med galna små voffsingar kring fötterna och överallt ikring och en anneli som styrde färden framför mej. Jag lyckades såklart slå på ngn vurp, jag tycker lixom det hör till längdskidåkning. Men den här gången kan jag inte tillägga att det var i ngn livsfarlig nerförsbacke som alltid annars, utan det var mer att snön på den knappt 1 meters höga snövalen inte pallade min vikt o jag brakade rakt igenom och föll pladdask. Åtskilliga försök innan jag åter var på benen.

Efter den färden rattade jag hem igen duchade o donade på lite för att sedan träffa Moa och anneli för något av en avskedsfika på finess.

Nu ikväll har jag varit iväg på ngt som måste varit bland det jobbigaste träningspasset jag någonsin varit på, men ändå himla roligt och varierande, toppen. Fyspass med gymnastikföreningen, hör och häpna! Har aldrig riktigt hyllat gymnastikföreningen förut, klasserna har varit lite dattiga. Men detta, ooo så bra!

Så med ben likt dallrig spaggeti dunsade jag ner framför idrottsgalan. Och nu börjar den här dagen närma sej sovdax och imorgon väntar med nya grejsningar, skönt.

Kommentarer
Postat av: Nalle

Hoppas du har det gött i Thailand =)

2008-01-19 @ 11:14:15
URL: http://haglundbjorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0