Done*

Ah dom är klara nu, fågelbona, lagom till Grannfejden. Jag lyckades såklart få igång brandalarmet och klanta till det på en massa andra vis, är det inte en skräll?

'Värm chockladen i en bunke, antingen i micro eller över hett vatten'
Jag väljer bunke i micron såklart, det går ju snabbast! Börjar på en minut 750 grader .. inte riktigt smällt.
ännu en minut, samma gradtal. SMÄLL! Jag rycker upp microluckan o rök väller ut! En svart elak klick stirrar på mej ner ifrån bunken. jag har smällt båtten på bunkjäveln. Rör lite diskret om chokladen och andas knappt för att lossas som att det gick bra och chockladen är räddad. Skuldkännslorna tar över och jag påminner mej själv om att det inte är jag som ska äta godiset, det ska bjudas bort. Man bjuder inte på brändplast.

Diskar ur den mörka chockladen och hoppas på bättre lycka med den ljusa. Och visst det går bra, smälter i en bunke ovanför kokande vatten den här gången, det tar längre tid men det funkar. Blandar i 'grenarna' och rör om. Har valt en på tok för smal burk. Oppservera burk och inte bunke. Grattis. flingor och choklad flyger omkring i hela köket. Tillslut har jag lyckats rört om det hela någorlunda. Pyttsar ner i formarna och sötter igång att forma hålen. Vilket piller göra, tur jag var ensam hemma så tålamodet höll sej på fin temperatur loppet igenom.

Hur som helst är dom klara, och visst blev dom fina? :)
Har dock inga av mörkchoklad än, men det får bli när andreas kommer hem, viktigaste ingridiensen råkade visst injektsera botox....

Nu är det som sagt Grannfejden, en galen kvinna sa en gång 'förnedrings tv är bästa tv!' O jag tror fan jag håller me'.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0