ett brev från kolonien...

Ah, tänk den som ändå hade fått upplevt en sommar på en riktig campus? Med knastrande brasor, stickande myggor, sena nätter o tidiga morgonar. Samt gemenskap och hemlängtan, bus och lek. Hejsan stabben, take me home ..

Jag är verkligen ingen ädel bloggare, det är bevisat. Men det är inte försent att blåsa liv i den eld som glöder, så återigen ger jag mej på denna mordernitet, allt för att inte hamna efter (;
För att skylla på något tänker jag lägga all skuld för att den här bloggen har varit mer död en levande på livet. Så himla innehålls rikt men ändå så fruktansvärt tomt ibland. Ah, så har det nästan varit den senaste tiden. Jag säger nästan för att inte låta allt för bitter..

Thailand, Thailand, Thaaaailand! Jag har varit i thailand, men när? 1 år sen? det känns nästan som det .. Det känns som jag springer fram i livet, har inte ritkigt ngn fasst punkt att hålla kvar vid. Men det börjar sakta ner nu, skönt.

Att vara 19 år o arbetslös den här årstiden det är inte party hela dagarna det inte vill jag lova. Men jag klagar itne längre för November var ändå värst. Jag hade precis kommit hem från en grym vistelse i Barcelona, fattigare än någonsin förr o utanför fönstret var det bäcksvart dagarna i ända.. Nu är det åtminnstonde ljust :)

Sedan sista inlägget har jag:
 -en inkommst, 128 kroner dagen, alltid mer än ngt.
-hunnit med 2½ dag på 24help
-extra jobbat på Byggfakta
-Varit i fjällen, två ggr tom.
-tränat en heeeeeeel massa faktiskt
-legat i feber tre dagar, and it still going on ...

Ah, det är väl det lite större punkterna den senaste tiden.
Men just nu är jag alltså sjuk, febran o snorig i näsan, svullen o tårögd. Men det är väl min tur nu antar jag. jag brukar väldigt sällan bli sjuk, men senaste året har jag gått o varit sådär halvkrasslig lite titt som tätt, så det är väl bara bra att det slagit ut ordentligt nu antar jag.

Lyckades trotts feta svullna ögon glimta till melodifestivalen i lördags. Hero drar till Bagdad pch det var väl bra tyckte jag. Fasst o andra sidan hade jag etsat fasst mej vid en favvo låt, utan diggade ett antal faktiskt. Bättre att ha ett helt fång med favvolåtar istället för ynka en, slipper man känna sej som feltippad lixom om det skulle gå åt skogen.

Tisdag imorgon och har väl inga större planer än att jag tänkte kvickna till och bli frisk tills då. Lite planering inför påsken behöver styras upp. Mat ska lagas o kläder ska packas. Lixom alltid kommer jag att spendera den gula helgen i fjällen. göttgöttgött.

Sådär ja, tagit igen en del, men inte fullt ut. Känner att det kanske kan fungera den här gången, det här med bloggandet menar jag .. Ah, så håll er uppdaterad vettja, ge aldrig upp den fisk som lever! Eller ngt i den stilen ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0