When the sun goes done


Trotts faktum att klockan börjar närma sig halv sju är det fortfarande en glimta av ljus ute, är det inte underbart? Man tappar lixom tidsuppfattningen, jag gillar't!

Febern var nog inte lika bortblåst som jag trodde och friskheten inte heller lika uppenbar som jag önskat idag. Har kännt mej hängig och tung i huvudet. Men imorgon då är jag frisk, jag har lixom inget val, jag bara måste! (:

Har trottsallt idag fått lite saker gjorda eller åtminnstånde få saker gjorda. Fick tag i ett par enligt teamsportiaproffset suvuräna broddar till mormor, dock inte i lägsta prisklassen, men kosta vad det kosta vill nu slipper jag oroa mej varje gång tanten ska utanför dörren. Hon fick även ett fint påskägg med en marabou ducat samt små chocklad ägg i, och ett litet gulligt blomarangemang såklart. Hon blev allt lycklig :) Som tack trollade hon mitt innan fläckiga vita linne till vitaste vitast. Hon kan nästan allting, min mormor.

När eftermiddagen kom tröt orken så jag och älsklingen åkte på Statoil och hyrde film. 'Här förklarar jag er Chuck och Lenny'. Bra eller dålig, det låter jag vara osagt. Den fick mej åtminnstonde att dra på smilbandet ett par gånger.

Kille i kassan på statoil däremot tippsade om att vi borde skaffa Nöjeskort, så man hyr film för 40 :- istället för 55, kostar 60 kronor/året. Vi skulle därmed tjäna in det efter 8 filmer. STÅR DET SKRIVET I PANNAN P MEJ ATT JAG TJÄNAR 128 KRONOR DAGEN ELLER!?!?!?!? Vi tackade hur som helst vänligt men bestämmt nej till erbjudandet och sa att det fick vänta tills nästa gång.

Andreas är på fotbollsträning och papidii har styrt kosan mot fjällen ett par dagar innan oss andra. Förmodligen för att andas in lugnet innan allt brakar loss. Jag låter honom göra så, kan nog vara bra för karlar i hans ålder..

Nu ska jag sätta igång att göra lite påskgodis faktiskt. Fågelbon ska det bli. Återkommer senare med resultat :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0