Kladd upp över öronen.

Det var väl faan vilken totalt värdelös bloggare jag är, men skam den som ger sej ... Ingen updateringn sen i torsdags, men nu när solen skiner finns det alldeles för mkt att göra än att sitta här och plinka på tangenterna.

Men, fredagen kom och flickorna lika så mot kvällningen. Blev en himla mysig grillkväll med god mat och gott umgänge, som alltid :) Resterande delen av dagen tillbringade jag på salongen, i hästsadeln och i köket.

I lördags var det, som ni andra förmodligen också märkte, kanon väder. Det var så otroligt varmt så emellan åt var det svårt att veta vart man skulle ta vägen. Det är typiskt, när värmen kommer då har man själv inte hunnit med att ställa om, så då blir det besvärligt även då. aldrig är man nöjd :) Slog lite på rangen och cyklade runt på olika ärenden under dagen. På kvällen grillade vi hos Sandra, mycket trevligt där i sommarvädret intill poolen.

Igår efter morgonpromenaden och frukost osv. stack jag iväg och sprang runt sjön tillsammans med John, och det gick så himla bra med knät så jag blev alldeles lycklig. Därefter körde jag ett litet pass på pace innanjag begav mej hemmåt och gick nio hål på golfen. Banan är verkligen inte i sitt bästa skick nu efter isbrännan, inte mitt spel heller för den delen. Men att spela på vintergreener gör inte till topp tio tyvärr så jag slopar nog banan ngn vecka till så gräset får växa på sej lite. Blir till att fortsätta veva på rangen istället, och det har ju aldrig gett ngn skada .. :)

Mot kvällen var det dax att plocka fram grillförklädet igen och starta lågan, sommaren är snart här och middagarna ändras kvickt till grillning, vilket är en sloende tradition såklart. :)

Idag efter morgonpromenaden damp moster in här i huset. Var dax att putsa ytterligare ngra fönster samt gardin bytning, snaaaaaart är stortstädningen äntligen klar, men inte än ... snart.

Har även bakat två kladdkakor idag, en till mormor och en till firman, mummsiga blev dom.
Har helad agen stått och funderat på om jag ska gå ut i landet eller inte och plantera ner mina jordgubbar samt smultronen, men vinden blåser rusikigt kallt så än har det int eblivit av. Får se om jag gör ngra kvicka ryck nu efter inlägget.

Sitter ombytt till träningskläder också, för jag hade tänkt åka iväg och svettas lite, men det får bli uppskjutet till ikväll eftersom jag ska hinna med att både äta, plantera jordgubbar(förhoppningsvis) och gratta olle samt själv bli grattad hos brorskii. Ska även få kika på massa bilder sen i helgen då han varit i italien, Florens.

Imorgon däremot blir det varken ngn plantering av jordgubbar el liknande, bakning eller städning. För jag ska nämligen klä på mej Fröken dräkten och förvandlas till lärare för klass 6 på stenhamre. Ska bli kul :) Hoppas bara på snälla barn ...

Får se om jag och andreas åker till gävle på ons-tors. Inget bestämmt ännu. Om inte så ska jag på cirkus med prinsessan, sånt går alltid hem :)

Dax att sätta på sej kock mössan nu ...

Bilder sen helgen kommer senare .. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0