vart tog vägen vägen.


Åter igen landad framför syberspace världen och dax för en uppdatering.

Vikarierade alltså som lärare för åk. 6 på stenhamre i tisdags, 08-15. Om det gick bra eller dåligt är faktiskt riiiktigt svårt att bedöma på egenhand. Jag började iaf hur som helst dagen med att fråga vem Maria Gripe var, eftersom den människan hade fått en påminnelse från biblioteket. Någon svarade högt; " Det finns ingen Maria här", medans en liten flicka från bakreraden i klassrummet tyst och tveksamt sa; "Det är väl författaren som heter så ...!?" Och såklart var det så, Maria Gripe, en författare såklart, det borde jag har fattat ....
Efter den om något inte allt för respektgivande inledningen så rann dagen på rätt okej trottsallt. Skoltrötta, lata och oengagerade elever som helldre springer ikring och jagar varandra och rullar runt på frökens stol än att snällt sitta stilla och göra det dom blir tillsagda. Det är väl ändå så samhället ser ut nu? Hur som helst var det inga tjurigheter under hela dagen, utan alla var muntra o glada :)

Mitt huvud var ganska slaktat när jag tuffade hem i bilen. En banan fick ge nödvändig energi innan jag åkte på pace och tränade. Fick lägga på ett kål sen för att hinna hem och laga middag innan det äntligen var dax för ett afropower pass på pace!! Och det var precis lika härligt som jag mindes att det var... jag hade ett fult, men härligt leende på läpparna klassen igenom, underbart.

Igår däremot la jag läraryrket på sidan och startade som vanligt dagen med en morgonpromenad. Lunchade på jvgs och kilade sedan över på fifty och kollade över mitt schema. Det såg bra ut, blir en massa jobb som troligtvis också leder till pengar. :) Stötte även på Stintan vilket verkligen kom som en överaskning. Flickan med dom goa kinderna och det nu inte längre korpsvarta håret, tindrade med sina ögon likt stjärnorna när hon stolt kunde berätta om det överstökade gesällprovet som är förbi och avklarat. Som legat och tryckt så länge mot hennes bröst och nu äntligen släppt och istället givit henne en trygg och fin framtid. Jag glädjs med henne. Hon som äntligen har lyckats .. Du är klar nu, du är fri nu och än finns inga hinder!

Hämtade därpå mina nya golfskor nere på shoppen som däremot inte satt som en smäck, men blev övertalad att dom töjer sej. Pyttsan, klämda tår och skavsår kommer nog förfölja mej den här golfsäsongen om inte skon ger med sej ngn millimeter på längden... :)

Åkte och träna på pace efter det, hem och åt och sen iväg på cirkus. Jag och min alldeles egna cirkusprinsessa. Laddad på att få se hästar och hundar, clowner och skickliga gymnaster trippade vi försiktigt in i tältet och fann oss den perfekta plattsen. Fullt road var jag kanske inte dom två timmarna, men det är ingen börda så länge jag ser glädjen i sessans ögon. Men hur än det är med cirkus, så ska det vara elefanter med. Det var det inte igår, och jag blev besviken .... Men lite popcorn på det bara så äre inte längre några sura miner :)

Idag efter morgonpromenaden körde jag in dammsugar kontakten i uttaget och satte igång med veckostädningen. Som vanligt vare dammning, dammsugning och torkning av golv ni vet .....

Hann bli klar lagom till lunch och den tillbringades även idag på jvgs. Sen dess har jag varit upp på stenhamre och skrivit på ett papper och sen diskat undan lite vaser som blev flitigt använda under födelsedags veckan.

Det blev ett rätt långt inlägg, som vanligt. Det blev heller inget viktigt sagt, som vanligt. Jag avslutar här och far på pace och gör ngn nytta istället. (som vanligt?).  Uppdaterar senare med lite bilder osv :)

Kommentarer
Postat av: Stina

åh, vad fint du hade skrivit ..
nu blev nästan dom goa kinderna röda : )

2008-05-15 @ 17:45:18
URL: http://stinakampe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0