Att tappa kronan.

O snön den bara vräker der, dobidoo...

Idag har väl varit en svår dag, på det viset att det är rätt svårt att komma på ngt att aktivera sej med eftersom vädret ställer till det rätt rejält för en lus som mej som gärna sysselsätter dagarna med att promenera runt, andasfrisk luft och dra i mej fågelkvitter. Låter underbart va!? Lägger jag till arbetslös, fattig och november kanske bilden av mitt liv förändras lite. Men det gäller att skyffla undan det som är mest dåligt o dra fram lådorna med allt det bra istället, det gör livet så himla mkt enklare lixom :)

Åkte på pace efter lunchen och körde ett rätt hårt pass faktiskt. Hela två timmar var jag där och aktiverade min kropp och själ med diverse övningar. Pump it until u' drop säger dom. Och varför inte när snön svirr omkring där utanför fönstren. Min käre bror och jag åkte upp till mormor sen, fikade och mös till det lite. Världens bästa mormor.

Har varit iväg och ridit såhär på kvällskvisten också, galopp galopp. Jag var skit dålig idag och det hatar jag, då blir jag syr och vill hoppa av hästskrället med det samma. Men nästa gång, då tänker jag vara bäst .. sådeså!

Snårpan och brorski var o kikade så vi klappade hästarna en stund innan vi åkte hem igen. Har myst framför tvn  sen dess, te och Färjan ungefär. Och nu är det gäspningstid, gäsp efter gäsp vräker jag ut .. betyder att jag behöver sova såklart. Vilket jag också ska göra. Upp o hoppa imorgon och försöka hinna med att träna innan jag ska skjutsa guldtanten till frissan kl. 11. Imorogn vill jag inte ha ngn snöstorm, jag o wallevoffingen vill nämligen ut o springa i snön.

Jag vill inviga mina skidor, nuuuuuuuuuuuuuuu. Lär mej ngn, snälla, tack så mkt, schyst av dej, tack o bock. Jag behöver ju en skidlärare förstår ni väl, hur ska det annars gå? Ngn måste ju berätta hur man svänger åt båda håller för tusan .. annars går det ju inte.

Och en sak till; Idag tappade Hälge hornen! Det betyder att julen snart är här o det är alltid alltid  lika roligt att se hans minspel när lillkronan ramlar av. Det är lite utav en tradition här i erhardssons hemmet, en tradition som jag o pappa faktiskt delar. Annars brukar det lixom bara vara jag som står för tradtionerna. Helge tappar kronan, vilken härlighet!


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, och feg är man också, tror man ska bryta varje ben i kroppen bara man tittar ner för backarna :)



Ja den där jäkla motivationen kommer ju verkligen och går.. då skulle det vara bra att vara två så man fick peppning :)tränar gärna tillsammans nån gång om du vill, du verkar ju alltid ha energi så det räcker för två ;)

2008-11-24 @ 22:41:34
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0