Att vandra ensam längst stenbelagt golv.

Att det alltid är så himla skönt att kliva in genom dörren i sitt eget hem och hänga av sej jackan efter en dag i staden. pjuu..Hann alltså med tåget till gävle imorse, men det var med råge vill jag påstå, trotts att jag klev upp extra tidigt.

Men finns det ngn bättre tid på dygnet än morgonen? Kliva upp sådär lagomt mkt tidigare än alla andra/den andra i huset, Sätta gröten på värmning medans man tussar ut i morgonrocken för att hämta morgontidningen. O sen bara kurra ner vid köksbordet, lyssna på morgonzoo, äta gröten med min alldeles egenlagade äppelmos och lusläsa ljp. Alldeles helt ensam, underbart. Jag får så grymt dåligt morgonhumör om pappa är vaken när jag kliver upp o ska vara ivägen för mina morgonbestyr, jag vill ha min egentid på morgonen, så äre bara. Resten av dagen vill jag ha sällskap! men inte då ... själv. Annat äre på helgerna, då vill jag att allihopens ska kliva upp bums med det samma när jag vaknar, liv o rörelse och sällskap vid frukostbordet, tjohej! Men icke, det brukar vara i stortsätt omöjligt att få liv i min kära utarbetade prins, och pappa han brukar ta sovmorgon han med. Om inte annat så går vi obemärkt om varandra endå, utan ngn konfrontation. Ett liv i min värld ..

Hur som helst blev jag super nöjd med håret, verkligen! Stina du lyckades tolka mej rätt på alla plan! O det är en bedrift i sej vill jag lova, för den som kan verka mer förrvirad och ut&in vänd än mej när det snackas hår o färg vandrar ej på denna jord. Tack så mkt! :)

Istället för att skynda med två tåget så knallade jag in mot affärerna och inhandlade mej ett par vinterboots och ett par mcstövlar. Mkt fina sörru :) Var även in på en tygbutik och hade hoppas på ett super utbud av det jag ville ha, men där fick jag på nöten. Fanns inte alls de färger jag var ute efter, men köpte ngn meter ljusrosa/vit randigt. Kommer räcka till tre mössor, så hör av dej om du är sugen på ngt speciellt :)

Har just ätit middag, lagade ihop stekt strömming och potatis mos idag, husmanskost är allra goast :)

Ska knåpa ihop en mössa av det nya tyget nu, eller göra den klar rättare sagt, jag kunde såklart inte håll amej när jag kom hem, så har redan tjuvstartat med den :) Laddar upp resultat sen.
Tjoflöjt*



FÄrgen gör sej inte rättvis på bilden, lampan i taket får det att se mer guldigt ut än vad det i verkligheten är. Men hur somhelst, jag är nöjd :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vad fin du blev i håret, jättefin färg!



Jag vill absolut köpa en mössa bara jag fått lite ordning på ekonomin :) säljer du pannband också? :)

2008-11-11 @ 20:38:14
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: stina

Tack för idag sötnos !

ja blir så himla glad för att du vill åka ändå till gävle och komma till mig på salongen.

Värmer oerhört !



Fin bild oxå ; )

tråkigt att utbudet på Ohlssons var dåligt :/

det kanske var med modetyger där ändå ..

2008-11-11 @ 23:15:31
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: M a d d e l u t t e n

Jätte fint :D

2008-11-12 @ 09:31:38
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0