en rimmande visa.

Jag har många bollar i luften nu, vad gäller projekt. Projekt som hör julen till förstås... Men allt, verkligen allt vill krångla till max!

Knäckbräcken gick som sagt åt helvete... Varje gång jag öppnar kylskåpet ligger dom där dom jävlarna och stirrar på mej.  Aldrig att jag ens tänker ta en smakbit av dom små vidren!

Haha, finns verkligen ingenting som kan göra mej så förbannad som när något inte blir som jag hade tänkt det. Speciellt när jag hade en perfekt idé från början, genomtänkt till max ... så krashar allt. Är det kanske det som kallas för att missbedömma? Eller ibland även kanske för att överskatta sin förmåga?

Hur mkt deet än jävlas för mej så är jag envis som åsnan. Jag älskar julen, men varifrån kommer egentligen kärleken? Verkligen allt går emot mej vad gäller pyssel inför kommande julehelger. Jag klantar till det. Varje år, alltid lika dant. Men ändå så kämpar jag på, varför ger jag aldrig upp!? ibland blir jag inte klok på mej själv ...

Jag ger mej på att göra knäckbräck, fasst ingen i den här familjen äter knäck.
Jag tänker envisas med att baka lussekatter imorgon, fasst jag bara brukar knapra i mej ngn enstaka och pappa rör dom inte alls.
Gjorde igår en egen pepparkaks deg som jag int eens vet om jag gjorde på rätt vis!? Trotts att man enkelt kan köpa bergmans egna deg på ica ...
Och jag tänker trycka ut ngra figurer imorgon .. trotts att dom inte blir uppäta. 
Men jag tänker har det som prydnad, sådeså!
För bakas, det skare göras inför jul. Sen vare väl det samma om ingen tänker äta opp det!


Likadant som i sommras när jag gjorde massvis med äppelmos. Fasst varken jag eller pappa tycker om det!
Lyckligtvis har jag vänt om min åsikt och tycker nu mer äppelmos är riktigt gott till gröten. Tur man kan lära om ...

Idag har jag grejsat på med väldigt mkt olika. Blandannat förberätt inför advent, inte mkt, men lite...

Jag återkommer imorgon. För ngt har jävlas riktigt ordentligt med mej ikväll, igen! Men som sagt, jag ger mej inte .. imorgon tänker jag fortsätta med **** tills det blir klart! Hur mkt det än tänker krångla.

häromdagen vare -10, nu är det +7, vilda väderväxlingar minnsan.

Tjoflöjt.

Kommentarer
Postat av: M a d d e l u t t e n

haha, du är så söt =)

Jag tycker du är jätte duktig! :D

2008-11-28 @ 11:56:27
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag beundrar dig.



KRAM

2008-11-28 @ 22:42:12
URL: http://stinakampe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0