en titt under förklädet.

Det doftar saffran och nybakat i mitt hus, underbart.

Började dagen med att springa ett varv runt sjön, ett rätt så segt o tungt varv faktiskt måste jag erkänna. Irriterande när det är jobbigt tycker jag förståss .. men det är väl männskligt antar jag :)

Åt lunch tillsammans med papi' på Pens, Lax och pressad potatis smakade riktigt bra. Lyckades därpå äntligen få med farbrorn til Wallins där vi inhandlade en ny stekpanna, super fin och bra sa den till mej att den var. Så vi slog till utan större eftertänksamhet. Upp till bevis imorgon helt enkelt då jag planerar att inviga den.

Åkte upp till mormor och hjälpte henne att handla. Alltså, idag igen intog jag en matbutik, som tur var hade guldtanten inte allt för mkt på önskelista så det gick i rätt bra fart trottsallt ... :)

Därefter har det varit full fart i köket här hemma på gräddhyllan. Jag har nämligen gjort en alldeles egen pepparkaksdeg för första gången i den delen i mitt liv där jag minns vad jag gör/gjort. Gjort knäckebräck och emellan omrörningarna lagade jag en risotto med chili cottage, målade om två keramik krukor till glasyrvita, samt planterade ner två hyasinter.  Alldeles precis då knäckebräcken var redo för stelning stack jag iväg och tränade, MRL ikväll. Jag vet itn eom jag tycker det är sådär jätte kul direkt, men helt okej ngn gång ibland sådär mellan varven. Bra för rumpenstumpen om inte annat, skadar ju inte att pumpa upp den lite menar jag.

Hemma igen kastade jag men in i dushen och lika fort ut igen för att starta om karusellen på nytt inne i köket. Saffransbiscuits på tappetern. Tog alldeles just ut dom från ugnen, så ligger på svalning nu...

Återkommer eventuellt senare ikväll med resultaten, annars imorgonbitti. Då förövrigt pepparkaksdegen ska få sej en omgång :)


Kommentarer
Postat av: Sara

ja det bjuds nog på bilder så småningom, när allt blir klar, sådär om ett halvår som det känns just nu ;)



nu blev jag ju lite inspirerad till att sätta igång med julbak också :)skönt att man har något mysigt att förbereda sig inför!

2008-11-26 @ 22:14:11
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Sara

ja då blir det nog storbak! :)



ja jag har bara missat några enstaka gånger, tycker det är kul i början av terminen men sen blir det ju så tjatigt med samma samma.. fast övningarna känns ju i alla fall, tar rätt bra i lår och rumpa :)

2008-11-26 @ 22:45:54
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0