I pulkbacken.

Idag har det inte varit en stillasittande minut i mitt liv. Hej o hå mellan pattar o lår!
Han lyckligtvis iväg på pace och köra ett pass innan klockan elva då jag skjutsade mormor till frissan. Hem o duscha däremellan. Plockade åter upp guldtanten och köpte med en matlåda till henne. Iväg igen, pang tjong för att få i mej själv lite foder. Upp på delins och där börjar kaoset .... Fy farao för att handla. Jag blir helt galen på livsmedelsaffärer! Jag har sagt det förut o jag säger det igen, det är fullkomligt omöjligt att klara av att veckohandla under en timme! 1,15 h tog det innan jag släpade mina tunga fulla kassar ut till bilen. Hem och lasta ur dom och sen iväg till guldklimpsbarnen :)

Sen har det rullat på för fullt ... Eller mer slirat och vurpat kanske. Vi spenderade nämligen resterande delen av eftermiddagen utomhus i de 10 minusgraderna. Pula, madrass och snowracer. Är man tung som faster är bara att hålla i hatten ner för backarna för då går det undan minnsan! Jag blir lika sur varje år då verkligheten gör mej påmind om att jag är för stor åt alla håll o kanter för att få platts i pulkan och snowracern. Madrassen däremot det är en one size fits all, föralltid! Hur än faktum var så lyckades jag åka alla tre farkoster utan större vurpor så vi hade det himla mysigt där i snön, Jag, Snårpan, Nanna o Emil.

Skyndade sen hem och kastade om. Sen dess har jag svettat ur mej rejält på dansen. Hade dock rejäl träningsvärk efter passet igår, så hade rätt mkt problem med styrkeövningarna. Men, det var ju såklart lika härligt att få stampa, skaka och vicka som vanligt :)

Eftersom min dag sett ut som den gjort så krashade det sej lite för mej o middagen. Hann inte äta innan afron så ställde mej o lagade en egen hemalagad trattkantarellsoppa direkt efter afron. Medans jag fräste purjolöken kröp illamåendet inpå ... så typiskt. Jag vet ju om att jag har världen kännsligaste mage o att jag måste sköta magen till punkt och pricka. Blir därför så uppgiven när jag klantar till det såhär ... Menmen, jag börjar känna mej återställd nu och pappa ropar om appelsinklyftor och te inifrån vardagsrummet.

Tjingeling*


Vem ska åka först?


Emil provar på ett trix ..

Nanna och Snårpan delar båt..


Myser lite tillsammans i snön (:

Kommentarer
Postat av: Sara

haha jo, men nå vidare resultat verkar det inte ge :)



vad mysigt att åka pulka!

så bra att känna lite barn så man får en anledning att leka av sig lite ;)

2008-11-25 @ 22:27:44
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej hopp! kan lova att snön ligger lika djup i söder som hemma i Ljusdal, men här tillför den bara problem! Fick igår knixa mig ur en fickparkering (och då menar jag att jag parkerade på en stor fin yta och sedan var det några vana sthlmare som liksom ville mysa med min bil både bakom och framför) medan snön låg i 3 dm runt varje däck... Men det gick! så mitt mål om att klara sthlmsparkering har uppnåtts - bara dina skider kvar då! Dock känner jag mig sedan länge inaktuell på lärarlistan! :) Ses i helgen, Onna!

2008-11-25 @ 22:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0