Längtan efter advent.

Utanför skiner solen men trotts det ligger morgonfrosten stilla kvar på marken. Ett tydligt tecken på att sommarens strålar är förbi och solen inte ger ngn annan effekt en energi för dagen. Vackra höst dag.

Innanför fönstret sitter en snorgig jänta och filosoferar över den kommande dagen.
Jag längtar efter advent och jag tror bestämmt jag tänker smygstarta lite idag. Göra lite vintrigt här hemma, sådär mysigt och fint som man vill ha det under hela advent tiden..  Men det blir lite senare idag, när solen krypit bakom molnen. Måste ut och ta del utav den först ... energi.

Puttsat iordning mina vita niki dojjor nu och ställt undan dom för vintern. Eller det är min plan iaf, att dom ska få gå in i vinterdvala och inte behöva vakna förens till våren då. Hur vidare länge den  planen håller återstår att se. Brukar ju kunna dyka upp sånna dagar då jag bara verkligen måste ha ett par vinta skor på fötterna...

Som jag innan förstog, som jag anade och egentligen redan visste. Mormor hade fått en hjärtinfarkt i fredags, dagen innan hon blev skjussad in till hudik. Läkarna förstog det först igår .... Ibland är kännslan och aningens kraft starkare än all vetenskap. Bli hel och kry mormor, kom hem.

Nej, nu ska jag klä på mej jackan och nya pjuxen och bege mej ut i dagen. Återkommer med adventspysslet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0